Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dimecres, 17 de novembre del 2021

Es necessiten més carregadors ràpids pels VE.

Un estudi recomana ampliar més estacions de càrrega ràpida per a vehicles elèctrics a mesura que es retorni a la normalitat post-pandèmic.

La recomanació es basa en un estudi dels patrons de càrrega dels vehicles elèctrics al campus de la Universitat de Califòrnia a San Diego des de principis de gener fins a finals de maig del 2020, després que la universitat hagi traslladat la majoria de les seves operacions en la modalitat de teletreball. Es preveu que els resultats de l'estudi  es poden aplicar a una àmplia de situacions.

La càrrega en els llocs de treball, és un factor crític pel transport sense emissions de carboni, ja que la electricitat consumida majorment prové de plantes d'energia solar, cosa que no succeeix  a quan un vehicle arribi al vespre a les llars  ja què a la nit, es depèn més de les centrals de combustibles fòssils.

Va ser la primera vegada que un equip de recerca recopila informació sobre els patrons de càrrega en el lloc de treball dels vehicles elèctrics durant la pandèmia COVID-19. Com era d’esperar,  motivat pel teletreball, la càrrega va disminuir dràsticament. També com era d’esperar, la càrrega al centre mèdic del campus es va veure menys afectada, ja que les instal·lacions mèdiques van continuar amb pràcticament total normalitat de manera que,  els treballadors sanitaris i els pacients van continuar utilitzant aquestes estacions de recàrrega .

Això reflecteix les tendències a nivell nacional. Els viatges amb vehicles als Estats Units van disminuir aproximadament un 40 % des de mitjans de març fins a mitjans d'abril de 2020, segons el National Bureau of Economic Research.

Però els carregadors ràpids de corrent continua (CC), que proporcionen una càrrega completa en aproximadament mitja hora, es van veure menys afectats que els que es coneixen com a carregadors de nivell 2, que proporcionen una càrrega completa durant vuit hores. L'energia enviada als carregadors de nivell 2 al campus principal de la UC San Diego va disminuir un 84%. La càrrega ràpida de CC va caure inicialment un 67%. Aquestes estacions van tornar ràpidament a l'ús gairebé normal en un curt període de temps, a diferència de les estacions de càrrega de nivell 2.


Aquest resultat,  reforça que els treballs en curs per desplegar almenys 20 carregadors de corrent continua addicionals, principalment al perímetre del campus per atendre tant els viatgers de la UC San Diego com el públic en general que necessiti recarregar.

Només quatre de cada 100 estacions de l’estudi carregaven ràpidament. A grans trets, als Estats Units, només una petita fracció de les estacions de recàrrega es carrega ràpidament i la majoria només serveixen vehicles Tesla. Per exemple, Califòrnia té prop de 31.800 estacions de recàrrega. D’aquests, gairebé 3000 són estacions de sobrecàrrega Tesla, només te disponibles per als vehicles Tesla. 470 addicionals són les estacions de corrent continua gestionades per Chargepoint amb seu a Califòrnia.

L'estudi va examinar 100 estacions de recàrrega en 28 estacionaments. Concretament, els investigadors van trobar que des del 11 de març al 20 de maig de 2020:

1.- La càrrega al campus principal va caure un 84% respecte als nivells prepandèmics

2.- La càrrega es va reduir en un 50 %t a les estructures d'estacionament a la UC Sant Diego Medical Center ubicacions.

3.- La càrrega a les estacions de càrrega ràpida de CC va baixar inicialment un 67% abans de tornar a nivells propers a la prepandèmia.

4.- És probable que les càrregues no es recuperin a la normalitat fins i tot després que finalitzi la pandèmia, diuen els investigadors.

És probable que no es reprenguin els patrons de desplaçament basats en cinc dies a la setmana a l'oficina, ja que els empresaris poden permetre més teletreball fins i tot després del final de la pandèmia.

Pot ser una bona notícia, ja que l’augment espectacular previst en l’adopció de vehicles elèctrics en els propers anys afectaria la infraestructura de càrrega existent.

Font: National Bureau of Economic Research.