L'emblemàtica ciutat de París és sinònim de canvi climàtic, en part gràcies al fet que va ser on es va adoptar l'acord de canvi climàtic de París de 2015. En aquest sentit, s'ha investigat el potencial d'integrar la fotovoltaica (PV) de les llars amb els vehicles elèctrics (EV) com a una eficaç solució per subministrar electricitat neta, assequible i fiable en entorns urbans.
Les emissions de CO2 de les zones urbanes representen entre el 71% i el 76% de les emissions mundials de CO2, la qual cosa fa de la descarbonització de les ciutats sigui una prioritat per aconseguir zero emissions.
El SolarEV City Concept és una nova idea que combina plaques solars a les llar amb vehicles elèctrics . D'aquesta manera, els vehicles elèctrics no només redueixen les emissions de carboni dels combustibles fòssils, sinó que també emmagatzemen els exedents d'electricitat dels panells solars, alimentant la llar quan no hi ha sol. No obstant això, l'eficàcia d'aquest concepte varia d'una ciutat a una altra.
Per exemple, el primer estudi, que es va fer a Kyoto, es va veure que si el 70% dels terrats de la ciutat estaven coberts amb plaques solars i tots els cotxes es fessin elèctrics, Kyoto podria reduir en un 60% les emissions de CO2 dels cotxes elèctrics, - 74% dels de gasolina i estalviar entre un 22% – 37% en costos energètics el 2030. Però per a les zones urbanes més denses del Japó, com és Kawasaki i Tòquio, aquestes reduccions van ser menors.
Altres variables que varien d'un país a un altre inclouen les tarifes d'electricitat, les condicions climàtiques i les estructures urbanes. Altres estudis similars realitzats a Corea del Sud, la Xina i Indonèsia van coincidir en importants reduccions d'emissions i estalvis de costos energètics en diferents contextos urbans.
No obstant això, fins ara, cap estudi ha explorat sistemes fotovoltaics + EV a ciutats d'altes latituds amb un balanç horari d'oferta i demanda, on la insolació solar i la demanda d'electricitat presenten variacions estacionals, especialment influenciades per la demanda de calefacció a l'hivern. Tenint això en compte es va pensar en portar el concepte del SolarEV a la ciutat de París. L'anàlisi també va incloure la regió circumdant d'Ile-de-France i fa comparacions amb la ciutat de referència de Kyoto.
Com que París és una zona altament urbanitzada, es va trobar que la ciutat només podia subministrar aproximadament el 30% de les seves necessitats d'electricitat a través de PV a les llars i, com que la major part de la generació fotovoltaica es consumeix a la ciutat, l'impacte dels vehicles elèctrics com a bateries d'emmagatzematge és limitat.
No obstant això, a la regió dels voltans de París inclou molts edificis de poca alçada. Això permet cobrir el 71% dels terrats i cobrir el 78% de la demanda anual d'electricitat del 2019. En incorporar els vehicles elèctrics com a bateries d'emmagatzematge, fins i tot quan tenint en compte la demanda de subministrament dels mateixos vehicles elèctrics, va ser possible subministrar aproximadament el 60% de l'electricitat. En definitiva, això podria comportar una reducció del 23% dels costos energètics l'any 2030.
L'estudi no només destaca el potencial de reducció de carboni al implementar-se en una ciutat com París, sinó que mostra la necessitat de tenir en compte les diferencies regionals. Amb l'assoliment de la neutralitat de carboni l'any 2050 com a part de l'agenda dels governs de tot el món, les ciutats amb SolarEV podrien recórrer un llarg camí per garantir que això succeeixi.
Font: https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1748-9326/abd430
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada