Les bateries de sofre de liti, semblen ser un dels successors ideals de les antigues bateria d'ió de liti. Teòricament, podrien emmagatzemar fins a cinc vegades més energia per unitat de masa.
Per tant, el seu baix pes les fa ideals per a avions elèctrics: Les empreses com Sion Power i Oxis Energy, han començat a provar les seves bateries de liti-sofre en els avions. Es preveu que siguin barates donat al ús del sofre en lloc dels metalls de terres rares que es fan servir avui en dia en les càtodes.
Afegeix un títol |
Per ara, això és poc probable que passi, ja que la capacitat d’energia disminueix quan s’uneixen les cèl·lules a les bateries. Però l'equip encara espera un "augmentar el doble de nivell de bateria quan aquesta nova bateria sigui introduïda al mercat.
En termes de bateria, durant la descàrrega el càtode absorbeix una gran quantitat d’ió de liti, formant sulfur de liti. Però en el procés, el càtode augmenta molt el seu volum, i després es contrau quan els ions han estat alliberat durant la càrrega de la bateria. Aquest canvi repetit de volum provoca un estrès el càtode.
font: Expoeolic.net |
Per resoldre això, es va veure que si el càtode necessita espai entre els altres elements. Això es possible reduint la quantitat d’aglutinant al càtode. El sofre no és conductor, de manera que es pot afegir carboni al càtode, i també a l’anella que uneix el sofre al carboni. Però, en un càtode convencional, l’aglutinant crea una xarxa densa continuada que limita l'espai lliure.
Per controlar detingudament com s’afegeix i processa l’enllaç, es va fer una xarxa webby que utilitza una quantitat mínima d’aglutinant per a unir les partícules de carboni i sofre. Això deixa un espai més gran per adaptar-se als canvis en l'estructura i redueix l'estrès resultant.
La durada de la bateria disminueix a mesura que les cel·les augmenten. Les grans cel·les de l'equip van durar 100 cicles de descàrrega. Per assolir l'objectiu de 500 cicles, són essencials els mateixos avenços en l'estabilització de l'elèctrode de liti.
Font: Monash University |
Font: Monash Universtity
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada