IBM ha publicat una nova bateria per a vehicles electrics, per a dispositius de consum i per l'emmagatzematge a les xarxes elèctriques les quals, es poden construir a partir de minerals i compostos trobats a l'aigua de mar. (Per contra, moltes de les actuals bateries necessiten minerals com el cobalt que s'obtenen règims d'explotació perillosos .) La bateria també és considerada no inflamable i és capaç de recarregar el 80 % de la seva capacitat en cinc minuts.
Font: IBM |
IBM s’ha associat amb Mercedes Benz R&D North America, així com amb una empresa química japonesa ( Central Glass ) per perfeccionar l’electròlit de la bateria i per la posada en servei i proves amb Sidus de Silicon Valley.
Durant les proves inicials de laboratori, la bateria ha realitzat centenars de milers de cicles amb un 80 per cent de retenció de la seva capacitat original, la vida de la bateria i la capacitat de mantenir la càrrega són, un objectiu.
IBM, ha construït el prototipus de cel·les de la bateria en els laboratori per poder desenvolupar un producte comercial per a aplicacions limitades en un o dos anys (per exemple, eines portables elèctriques) . La tecnologia es desenvoluparà per competir amb les bateries de ió-Li estàndard.
Font: NewsJunky |
Els materials derivats de l'aigua de mar a la bateria, presenten un futur alternatiu en el qual es podria reduir la producció generalitzada de bateries sense restringir-se per la possibilitat de disminuir els subministraments de materials anomenats de 'terres rares' i els anomenats 'minerals en conflicte' .
Extreure materials per a la bateria de l'aigua de mar no seria necessàriament una operació trivial. Encara es cal tècniques d’extracció per collir les quantitats necessàries de substàncies dissoltes de l’oceà, entre elles, segons l’ Enciclopèdia Britànica, el magnesi, el potassi, el bor, l'estronci i el fluorur. Tot i això, l'extracció de materials de l'aigua de mar encara seria més respectuosa amb el medi ambient en comparació amb els impactes ambientals de la mineria terrestre.
La formulació de l'electròlit de la bateria (el mitjà pel qual viatgen els electrons i els ions durant els cicles de càrrega i descàrrega de la bateria) és essencial per obtenir un bon rendiment del dispositiu. Com a tal, es creu que es pot modificar suficientment la química per fer-la competitiva com a alternativa d’emmagatzematge d’energia per les xarxes elèctriques, en la qual, els vida i l’estabilitat són claus.
Altres avantatges que IBM presenta sobre el rendiment, inclouen la millora en el cost de la bateria, el temps de càrrega, la densitat d'energia i l'eficiència energètica.
Font: IBM
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada