Ramon

Ramon
Ramon Gallart

diumenge, 12 d’abril del 2020

Nova bateria d'IBM.

IBM ha publicat una nova bateria per a vehicles electrics, per a dispositius de consum i per l'emmagatzematge a les  xarxes elèctriques les quals,  es poden construir a partir de minerals i compostos trobats a l'aigua de mar. (Per contra, moltes de les actuals bateries necessiten minerals  com el cobalt que s'obtenen règims  d'explotació perillosos .) La bateria també és considerada no inflamable i és capaç de recarregar el 80 % de la seva capacitat en cinc minuts.



Els científics d’IBM Research han desenvolupat una química sobre bateries que segons ells pot dir que podria conduir a una bateria més barata, de càrrega més ràpida, de rendiment superior i no inflamable potencialment per a vehicles elèctrics, dispositius de consum i emmagatzematge d’energia de la xarxa.
Font: IBM

IBM s’ha associat amb Mercedes Benz R&D North America, així com amb una empresa química japonesa ( Central Glass ) per perfeccionar l’electròlit de la bateria i  per la posada en servei i proves  amb Sidus de Silicon Valley.

Durant les proves inicials de laboratori, la  bateria ha realitzat centenars de milers de cicles amb un 80 per cent de retenció de la seva capacitat original, la vida  de la bateria i la capacitat de mantenir la càrrega són, un objectiu.

IBM, ha construït el prototipus de cel·les de la bateria en els laboratori  per poder desenvolupar un producte comercial per a aplicacions limitades en un o dos anys (per exemple, eines portables elèctriques) . La tecnologia es desenvoluparà per competir amb les bateries de ió-Li estàndard.

Resultado de imagen de IBM Reveals  New Battery Tech"
Font: NewsJunky

S'han revelat poques dades tècniques sobre la seva química, configuració o disseny de la bateria. Sens dubte, els secrets comercials sempre s’han de vigilar. Però,  hi ha un terme mitjà en què enginyers, tecnòlegs i possibles socis de la indústria poden estar satisfets dels detalls compartits públicament sobre les operacions.

Els materials derivats de l'aigua de mar a la bateria, presenten un futur alternatiu en el qual es podria reduir la producció generalitzada de bateries sense restringir-se per la possibilitat de disminuir els subministraments de materials anomenats de 'terres rares' i els anomenats  'minerals en conflicte' .

Extreure materials  per a la bateria de l'aigua de mar no seria necessàriament una operació trivial. Encara es cal tècniques d’extracció per collir les quantitats necessàries de substàncies dissoltes de l’oceà, entre elles, segons l’ Enciclopèdia Britànica, el magnesi, el potassi, el bor, l'estronci i el fluorur. Tot i això, l'extracció de materials de l'aigua de mar encara seria més respectuosa amb el medi ambient en comparació amb els impactes ambientals de la mineria terrestre.




La formulació de l'electròlit de la bateria (el mitjà pel qual viatgen els electrons i els ions durant els cicles de càrrega i descàrrega de la bateria) és essencial per obtenir un bon rendiment del dispositiu. Com a tal, es creu que es pot modificar suficientment la química  per fer-la competitiva com a   alternativa d’emmagatzematge d’energia per les xarxes elèctriques, en la qual,  els vida i l’estabilitat  són claus.

Altres avantatges que IBM presenta sobre el rendiment, inclouen la millora en el cost de la bateria, el temps de càrrega, la densitat d'energia i l'eficiència energètica.

Font: IBM