En un article publicat a la revista Transportation Transportation Research i medi ambient, es presenta un nou marc per analitzar l'eficàcia i el potencial de les polítiques d'electrificació de la mobilitat. Aquest marc inclou estimacions detallades dels costos per millorar la infraestructura, així com els costos d'operació i manteniment, el preu de les emissions de carboni i els costos socials associats a la contaminació atmosfèrica en quatre ciutats canadenques.
Segons l'estudi, l'electrificació de les flotes d'autobusos pot proporcionar reduccions significatives tant en les emissions totals de gasos d'efecte hivernacle com en els costos de manteniment i els costos sanitaris vinculats als efectes de la contaminació en la salut pública.
Aquestes dades es complementen amb un estudi sobre la transició a la propulsió elèctrica, tenint en compte la vida útil prevista dels autobusos, la probabilitat de supervivència, la demanda futura estimada, i l'anàlisi d'objectius de penetració d'autobusos elèctrics, mètodes de càrrega i quilometratge diari. També s'ha inclòs una anàlisi cost-benefici mitjançant el model de planificació de sistemes d'energia a llarg termini.
Els autobusos elèctrics representen una inversió econòmica important, i també és essencial assegurar que la generació d’electricitat es basi en fonts renovables per maximitzar la reducció d'emissions de GEH. Per tant, la cooperació entre operadors, fabricants d’autobusos i proveïdors d’energia és indispensable.
Font: Owen Waygood de l'École Polytechnique de Montreal
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada