Cada com més, les investigacions mostren que el comportament dels companys tenen una significativa influència en les decisions energètiques d’un individu, tant si es tracta d’instal·lar plaques solars com de comprar un vehicle híbrid. En definitiva, les opcions d’energia personal podrien ser contagioses.
Però, el per què es produeix això, no està clar. .De fet, en un estudi realitzat per un equip interdisciplinari d’estudiosos, inclòs un economista de la Yale School of Forestry & Environmental Studies (F&E), revisa els darrers resultats sobre el paper de la influència social i il·lustra les vies a través de les quals es poden utilitzar aquestes idees per promoure-les com opcions d’energia més sostenibles.
L'evidència sobre la influència dels companys en l'energia ha estat augmentant, però la gent no ha connectat amb les teories en psicologia social que podrien ajudar a entendre més profundament el funcionament de la persuasió, com funciona el "boca-orella" i quins són alguns dels canals. quina influència entre iguals i amb quin impacte.
Es vol fer un pont entre aquests camps de les literatures perquè sigui possible entendre millor com funcionen els efectes dels pares i la seva influència, per què funcionen i per què són tan potents.
El treball revisa les beques existents que es duen a terme en diverses disciplines, incloses l’economia, el màrqueting, la sociologia i la psicologia, sobre la influència dels efectes dels companys. A través d'aquests diferents camps, s'ha trobat una tendència bàsica perquè les conductes relacionades amb l'energia dels individus estiguin influïdes pels membres d'un grup d'iguals; de vegades aquesta influència és un factor encara més important que el cost o la comoditat.
Font: Universitat de Yale. |
Per exemple, diversos estudis han demostrat que les possibilitats que un individu decideixi instal·lar plaques solars augmenta a mesura que s’instal·lin més panells al seu barri o regió.
Per entendre millor per què passa això, cal aprofundir en dues àrees de recerca sobre la influència entre iguals que ofereixen visions importants:
1. Comunicació i persuasió interpersonal: Que poden incloure l'observació de les opcions d'energia (com ara veure panells solars al terrat d'un veí), la comunicació en "boca-orella" la influència dels líders de confiança de la comunitat.
2. Influència social normativa: Relativa a que les normes socials es comuniquen passivament com a estàndards compartits que limiten o guien el comportament dins d’un grup.
La mesura sobre la influència entre iguals depèn de diversos factors, aquests inclouen les característiques de l’individu en qüestió (quant han considerat prèviament un comportament?), La força de la seva relació amb els seus companys, com l’individu aprèn de la conducta dels companys (per exemple, mitjançant converses, observacions o comparacions socials), i la profunditat en què es processa la informació apresa. Basant-se en la revisió de la literatura, s'hipotequen que algunes combinacions d'aquests processos són més propensos a produir efectes entre iguals en energia que d'altres, depenent del comportament objectiu.
Font: Environmental news network |
Per exemple, s'espera que el comportament dels companys tingui un impacte mínim quan un individu ja té fortes creences sobre el comportament en qüestió. Si no tenen opinions fortes, la influència entre iguals pot ser més potent.
A més, l'efectivitat dels diferents tipus d'influència entre iguals pot dependre de la dificultat del canvi de comportament. Rebre un informe energètic de la llar que demostra que es consumeix més energia que els veïns, pot ser suficient per fomentar la conservació diària. no obstant això, es sospita que és menys probable que s'estimuli la inversió en béns duradors com els vehicles elèctrics o les PV al terrat.
En el cas de costos elevats el comportament de la gent , és més probable que segueixi el mateix quan hagin tingut l'oportunitat de parlar amb els propietaris que van prendre la decisió d'adquirir aquestes tecnologies. Amics i familiars es troben sovint entre les fonts d'informació més confiables, les polítiques i programes que busquen promoure tecnologies baixes en carboni poden beneficiar-se de l’ajuda dels companys que ja els han adoptat.
Es suggereix, que les futures investigacions haurien de centrar-se en identificar quan durant la presa de decisions la influència social té més impacte. També es demana una investigació més transversal sobre el paper dels efectes entre iguals.
Hi ha poques converses a través de les disciplines sobre com les visions de la psicologia social i altres àmbits apuntalen realment els resultats amb més influència de les noves tecnologies i comportaments energètics. Una interacció més gran entre aquestes disciplines podria millorar la comprensió de per què funcionen els efectes dels companys i com es pot aprofitar per aconseguir opcions d' energia més sostenibles.
Font: Universitat de Yale
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada