Ramon

Ramon
Ramon Gallart

diumenge, 28 de febrer del 2021

El vaixell de càrrega Oceanbird navega gràcies al vent.

Possiblement la darrera tendència en matèria de transport marítim de mercaderies arrela en un concepte que ja fa uns 7.000 anys que existeix. Aquesta tendència és el vent gràcies a la vela. 


Avui en dia els velers s’utilitzen principalment per a activitat esportives i recreatives. Els grans camions de càrrega i els grans vaixells de transport de càrrega que utilitzen combustible barat i brut han substituït el transport eòlic respectuós amb el medi ambient com el principal mode de comerç mundial.

Aquesta transició va comportar un cost mediambiental. Les emissions per combustible, alliberen a l'atmosfera un 30 % òxid nitros, un 9 % d’òxid de sofre i un  3% de diòxid de carboni.

Per fer front a  les preocupacions creixents sobre l’escalfament global, l’Organització Marítima Internacional de les Nacions Unides ha establert l’objectiu de reduir les emissions un 40 % a finals d’aquesta dècada.


En resposta a una nova consciència ambiental, les empreses estan estudiant mitjans de transport més ecològics, gràcies a que incorporen materials de nou disseny i operacions informatitzades, de maner que, aquestes empreses estan a l'avantguarda d'una nova era en el transport marítim.

L'empresa sueca, Wallenius Marine, ha apostar per revolucionar el sector, ja que recentment ha anunciat els plans per construir un vaixell de transport amb un aspecte elegant amb capacitat de transportar 7.000 vehicles alhora. El vaixell, anomenat Oceanbird, portarà cinc veles retràctils de 260 peus compostes de materials metàl·lics i composite. Les veles es podran baixar a 66 peus per passar per sota dels ponts o adaptar-se a les condicions canviants del vent. En acabar, el vaixell de 650 peus d'eslora i 130 peus d'ample tindrà la distinció de ser el vaixell de vela més gran del món.

El vaixell, pot viatjar a una velocitat mitjana de 10 nusos. Això és una mica més lent que els vaixells convencionals, però gràcies al vent, es poden reduir en un 90%  les emissions.

La visió és dirigir el camí cap a un transport marítim veritablement sostenible., què no és una competència, sinó una direcció que cal prendre. Es vol experimentar per provar el límit del que és possible.

Font: Walenius Marine