Les carreteres que instal·lin tecnologia de càrrega per VE sense fils, es podrien convertir en una característica l de les ciutats.
Mitjançant l’aplicació de la geometria estadística a l’anàlisi de les xarxes de carreteres urbanes, els investigadors de KAUST treballen per fer possible què les carreteres amb càrrega per VE sense fils, influeixin en el comportament dels conductors i la planificació de la ciutat en un futur on els vehicles elèctrics (EV) dominin el mercat dels automòbils.
Aquest treball, està motivat per la tendència mundial cap al transport ecològic i els vehicles elèctrics per això, diferents investigadors i empreses tecnològiques d'arreu del món desenvolupen sistemes de càrrega dinàmica eficaços, com ara sistemes de transferència d’energia sense fils instal·lats a les carreteres, com una forma de carregar vehicles elèctrics mentre condueixen sense necessitat d’aturar-se. En aquest context, cal analitzar matemàticament com fer el desplegament a gran escala de carreteres de càrrega en les ciutats metropolitanes.
Quan s’afegeixen les carreteres de càrrega a la xarxa de carreteres urbanes, molts factors entren en joc. Els conductors poden buscar carreteres de càrrega en els seus desplaçaments, cosa que té implicacions per a la planificació urbana i el control del trànsit. Mentrestant, la densitat d’instal·lacions de carreteres de càrrega en una ciutat i el la probabilitat del temps que passen els viatgers a les carreteres i entre les carreteres, podrien influir en la mida de les bateries instal·lades en vehicles elèctrics pels fabricants de vehicles.
El càlcul d'aquestes mètriques que es podrien utilitzar per analitzar una xarxa de carreteres de càrrega sense fils de VE, és molt significatiu. El principal repte, és que les mètriques utilitzades per avaluar el rendiment del desplegament de la càrrega dinàmica, com ara la distància a la carretera que permeti la carrega sense fils més propera en un viatge aleatori, depenen dels punts inicials i finals de cada viatge. Per captar correctament aquestes mètriques, cal enumerar explícitament totes les situacions possibles, calcular les mètriques en cada cas i avaluar la probabilitat en que cada situació passarà a la realitat. Per a això, s'ha utilitzat un enfocament anomenat geometria estocàstica per modelar i analitzar com aquestes mètriques es veuen afectades per factors com la densitat de carreteres i la freqüència del desplegament de càrrega dinàmica.
Aplicant aquesta anàlisi a la zona de Manhattan de Nova York, que té una densitat de carreteres cada 63 metres, es va determinar què un conductor tindria un 80% de possibilitats de trobar-se amb una carretera amb càrrega sense fils per VE després de conduir durant 500 metres si s'assoleix una ràtio del 20% de carreteres de càrrega sense fils per VE.
Aquest ha estat el primer estudi que incorpora la geometria estocàstica a l'anàlisi del rendiment del desplegament de carreteres de càrrega a les ciutats metropolitanes. Es un important pas cap a una millor comprensió del desplegament de carreteres a les ciutats metropolitanes.
Font: Universitat de Ciència i Tecnologia King Abdullah
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada