General Motors, explica que un avenç en la química de les bateries reduirà el preu dels seus vehicles elèctrics de manera que siguin iguals als que funcionen amb gasolina en un termini de cinc anys. La tecnologia també augmentarà el rang per càrrega fins a 700 km.
Un petit SUV elèctric podria costar menys de 30.000 US$ i es pretén desplegar 30 models amb bateria a tot el món per al 2025. Gairebé tots els vehicles elèctrics actuals costen més de 30.000 US$.
Sembla ser que la tecnologia dels vehicles elèctrics evolucionarà molt ràpidament de manera que, pot convertir-se en el combustible principal per al transport abans del que és pensava.
L'anunci de GM es troba entre una sèrie de recents punts d'inflexió dels vehicles de combustió interna fins a vehicles elèctrics. Ford i Fiat Chrysler, recentment van anunciar plans per construir vehicles elèctrics i components a les fàbriques canadenques, i Volkswagen, el fabricant d’automòbils més venut del món, augmenta la seva despesa i models de vehicles elèctrics.
El que s'està veient, és que hi ha suficient confiança en els costos que es creu que es pot oferir aquests vehicles al cost similar als vehicles de combustió interna.
Els avenços, arriben a mesura que les regulacions governamentals sobre la contaminació es van fent més restrictives arreu del món. Califòrnia i el Regne Unit, recentment van anunciar plans per prohibir les vendes de vehicles nous que funcionin amb combustible fòssil en els propers 10 -15 anys. És probable que el president dels EUA, restableixi les regulacions governamentals sobre economia de combustible que van estar endarrerides pel president Donald Trump.
La nova química de les piles de bateries, que ara està sotmesa a proves inicials en un laboratori del centre tècnic suburbà de Detroit, de GM, pot contenir el doble d’energia que les bateries actuals de vehicles elèctrics de la companyia, va dir Parks. També costaran un 60% menys que les bateries actuals del cotxe elèctric Chevrolet Bolt, va dir.
La química, que utilitzarà ànodes de liti metàl·lic, ajudarà a GM a empaquetar cel·les de bateria per a una àmplia gamma de vehicles a diferents preus i intervals. Les noves cel·les de bateria també les utilitzarà Honda, que s’associa amb GM i el proveïdor de piles de bateries LG Chem de Corea.
La propera generació de bateries de GM, que es produiran el proper any, ja redueix els costos dels vehicles elèctrics, de manera que seran similars als vehicles de motors de combustió interna, especialment quan es tenen en compte els costos del combustible.
Alguns vehicles elèctrics de luxe i més cars, com el Tesla Model S, ofereixen bateries grans i autonomies de més de 400 km, però GM planeja portar la gamma més alta als mercats de gammes mitges. Un abast de 700 km és gairebé igual al que la gent gaudeix d'un tanc de gasolina.
Font: General Motors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada