Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dimecres, 29 de desembre del 2021

Les bateries i l'hidrogen són el futur per la mobilitat pesada.

El fabricant de camions i autobusos més gran del món proposa un ambiciós futur  de zero emissions el qual no està tan lluny, malgrat els costos més alts i l’actual manca d’infraestructura de suport.

La divisió de camions de Daimler AG diu que planeja canviar la major part dels seus recursos de desenvolupament de vehicles a vehicles d’emissions nul·les pel 2025 i prediu que els camions amb bateria i hidrogen podrien ser competitius amb el cost dels gasoils a finals d’aquesta dècada.

La companyia te grans plans en matèria d’hidrogen, tot i que la tecnologia no s’acosta a l’ús pràctic ja que les despeses de les bateries i els vehicles continuen sent elevades.

Daimler Truck, amb marques com Freightliner i Mercedes-Benz, disposa de la seva estratègia per a una àmplia transició allunyada dels vehicles de combustió interna després que es retirés com a empresa independent a finals d’aquest any de Daimler AG. La reestructuració crearia empreses separades per al negoci de camions i la divisió de cotxes de luxe Mercedes-Benz de Daimler.

La companyia preveu invertir diners per al desenvolupament de vehicles amb bateria i hidrogen per al 2025. Es preveu que el cost d'aquests vehicles es reduirà a la paritat amb els dièsel a partir del 2025 per als vehicles amb bateria i després del 2027 per a camions amb piles de combustible d’hidrogen.

Un obstacle clau continua sent la infraestructura per alimentar i carregar, que està en els seus inicis i es desenvolupa a diferents velocitats a tot el món. Tot i això, el full de ruta de la companyia preveu fins al 60% de les vendes en vehicles de bateria o d’hidrogen per al 2030.

L’empresa va presentar un pla per associar-se amb la companyia energètica Shell per establir un corredor d’alimentació d’hidrogen de 1.200 km que connectaria Rotterdam als Països Baixos i Hamburg i Colònia a Alemanya pel 2025. Shell construiria 150 estacions d’hidrogen al llarg del 2030 Rotterdam i Hamburg són els principals ports comercials.

Posar a la carretera més vehicles de zero emissions, forma part del pla europeu per reduir dràsticament les emissions de diòxid de carboni, que és el principal gas d’efecte hivernacle culpable de l’escalfament global i del canvi climàtic. La Unió Europea pretén reduir dràsticament les seves emissions de gasos d’efecte hivernacle pel 2050 a un nivell que es pugui absorbir per mitjans artificials o naturals, com ara oceans, sòls i boscos.

Com a empresa pública, Daimler Truck s’enfrontarà a un control per part d’inversors i analistes, ja que s’esforça tant per millorar els beneficis de les seves ofertes actuals com per invertir en noves tecnologies que s’espera que dominin el futur.

Tot i que els cotxes i els camions amb bateria ja són a la carretera, l’aplicació de piles de combustible d’hidrogen per alimentar un gran nombre de vehicles encara queda més lluny. A les piles de combustible, l’hidrogen reacciona amb l’oxigen per produir electricitat i aigua.

Tot i això, la companyia aposta fortament per l’hidrogen malgrat els reptes. Es preveu que les xarxes elèctriques no podran suportar una flota de camions amb bateries a mesura que els cotxes i els camions d’emissió zero esdevinguin més nombrosos. Per això, es necessitaran les dues tecnologies.

Es preveu l’ús d’hidrogen per a rutes de llarg recorregut, tot argumentant que els camions amb bateria són més eficients per a recorreguts de menor abast. Daimler Truck està provant un camió de llarg recorregut propulsat per hidrogen, el GenH2, i compta amb camions amb bateries que operen en programes de proves de clients, amb una producció massiva prevista per al 2022.


La derivació consistiria en distribuir la majoria de les accions de Daimler Truck als accionistes existents de Daimler AG. La reestructuració com a dos negocis separats té com a objectiu donar a cada una més flexibilitat per reaccionar als desenvolupaments dels mercats de clients, així com seguir camins divergents en el desenvolupament tecnològic, amb cotxes de luxe Mercedes-Benz més centrats en les bateries i el negoci de camions que treballa en el desenvolupament de combustible d’hidrogen cèl·lules mitjançant una empresa conjunta amb Volvo.

Les empreses afirmen que es necessitaran incentius governamentals per promoure l'adopció de transports amb menys emissions, ja que actualment els costos són més elevats que els vehicles convencionals.

Font: Daimler Truck