Ramon

Ramon
Ramon Gallart

diumenge, 6 de febrer del 2022

Supply chain mitjançant un disseny inspirat en la natura.

Un nou document a Nature exposa la manera en què els ecosistemes naturals paral·lelitzen les cadenes de subministrament dels Estats Units i com les ciutats americanes poden utilitzar aquestes eines per enfortir les seves cadenes de subministrament.

El document, "Supply chain diversity buffers cities against food shocks", està escrit en col·laboració per Benjamin Ruddell, director del Projecte FEWSION i de l'Escola d'Informàtica i Sistemes Cibernètics de la Universitat del Nord d'Arizona, i Richard Rushforth, assistent d'investigació professor de SICCS, en col·laboració amb investigadors del projecte FEWSION a Penn State. FEWSION és un consorci finançat per la NSF que utilitza un complet mapatge de dades per controlar les cadenes de subministrament domèstiques d’aliments, aigua i energia fins al nivell del comtat.


Aquesta investigació analitza la importància de la diversitat dins de la cadena de subministrament , cosa que contribueix a reduir les perjudicials alteracions en la cadena de subministrament. Les cadenes de subministrament funcionen com les xarxes alimentàries dels ecosistemes naturals, en què la biodiversitat permet adaptar-se durant les interrupcions. 

Per això, la teoria ecològica és tan important ja que si es disposa de diverses cadenes de subministrament que imiten els sistemes ecològics, es poden adaptar més fàcilment a conflictes imprevisibles per això, es pot utilitzar aquest disseny inspirat en la natura per crear cadenes de subministrament més resistents.

L'estudi va examinar la història de les dades del flux d'aliments de les ciutats dels Estats Units, qüestionant-se si la diversitat de la cadena de subministrament d'aliments d'una ciutat explica la resistència del subministrament d'aliments de la ciutat als conflictes. Es  va veure que la diversitat de la cadena de subministrament d'una ciutat explica més del 90 % de la intensitat, la durada i la freqüència dels conflictes de subministrament d'aliments històricament observats a les ciutats dels Estats Units. Aquest model funciona independentment de la causa del problema.

Ara es disposa d'una simple base matemàtica i eficaç per a les polítiques per augmentar la resistència de la cadena de subministrament d'una ciutat. 

Aquesta solució pràctica, pot ajudar a les comunitats a desenvolupar les cadenes de subministrament resistents  amb una millor política. És particularment important en l’economia actual, ja que els Estats Units han vist diverses amenaces greus a les cadenes de subministrament crítiques a tot el país en els darrers 18 mesos, inclosa la crisi COVID-19, el Colonial Pipeline i els atacs de ransomware de processament de carn de JBS, Suez Bloqueig de canals, pirateig de subministraments d’aigua a Florida i ERCOT el tall d’alimentació i aigua. També és significatiu a mesura que el país entra en temporada d’huracans, ja que diversos ports principals sovint es troben en la línia directa de tempestes perjudicials.

A més, els esdeveniments internacionals han provocat la debilitació de les cadenes de subministrament al llarg de diverses dècades, inclosa la globalització, provocant una major dependència dels fabricants asiàtics; fabricació i distribució justing time, que condueix a la reducció d’inventaris; i la competència mundial de preus, que ha concentrat la producció a un o dos grans productors. L’Administració de Biden ha reconegut la resiliència de la cadena de subministrament com una prioritat important i estableix objectius nacionals, que és un pas en la direcció correcta, però les comunitats també poden reforçar les seves pròpies cadenes de subministrament per ajudar a preparar-se per a desastres.

Aquesta recerca, també és prometedora per a la síntesi intel·lectual de la ciència de dades, la teoria de xarxes i el pensament de la resiliència inspirat ecològicament (o basat en la natura) i defensa una inversió addicional en la investigació bàsica que va conduir a aquest avanç pràctic. 

Aquest mètode pot fonamentar una nova classe de normatives per a la seguretat crítica de la cadena de subministrament i es pot utilitzar per fer una economia més segura i resistent. 

Font: Escola d'Informàtica i Sistemes Cibernètics de la Universitat del Nord d'Arizona