La Safety First for Automated Driving, ha estat compilat per 11 autors que representen el lideratge del pensament de la indústria de l'automòbil i la mobilitat.
Aquest treball no és una revisió de la literatura. No es tracta d’un informe referent a les fites d’ahir ni de demà. Tot i que no hi ha escassetat de publicacions sobre el tema dels cotxes de conducció autònima, els autors porten la seva pròpia missió en base a què, és un marc per a la seguretat dels vehicles autònoms de passatgers, on els agents de la indústria estan mirant amb atenció el seu disseny i la seguretat.
El que encara falta en la literatura existent, és la verificació i la validació d’aquests sistemes. Mentre que els autors representen empreses diferents, comparteixen l’objectiu d’una estandardització a nivell de la indústria de la conducció automatitzada. Això inclouria els reguladors, els agents de la indústria de la conducció autònoma, les companyies d'assegurances i, sense deixar a ningú, qualsevol persona involucrada en els esforços posteriors d'estandardització.
Font: Intel |
Intel es trobava entre les empreses representades a la llista d'autors. Estan orgullosos d'haver contribuït al treball innovador per establir un marc per introduir el disseny de vehicles autònoms segurs.
El document, al mateix temps que abordava les tècniques, es mostrava un anàlisi de confiança sobre on està la indústria en sistemes de conducció autònoma segura. Al centre del document hi ha 12 principis que tots els vehicles de conducció autòma han d’incorporar.
Els estàndards existents no presenten solucions a alguns dels temes més problemàtics dels sistemes de conducció autònoma, com la garantia de seguretat de la intel·ligència artificial (els algorismes més rellevants es deriven dels camps de l'aprenentatge automàtic i de les xarxes neuronals, factors humans i la psicologia, i la capacitat tecnològica dels dispositius sensorials utilitzats per al sistema de conducció autònoma.
Font: Ara Motor |
És segur dir que cap discussió sobre les directrius potencials de seguretat no seria completa sense fer referència a les xarxes neuronals profundes utilitzades per als sistemes de conducció autònoma.
L'aprenentatge automàtic, es veu com una tecnologia crucial per als sistemes de conducció autònoma. En conseqüència, el procés de desenvolupament d’algoritmes d’aprenentatge automàtic responsable de l’execució de tasques relacionades amb la seguretat dels sistemes de conducció autònoma, ha de ser sotmesa a una avaluació estricta.
Un altre tema a destacar, té a veure amb la seguretat cibernètica. Es te molta informació sobre ordinadors segrestats, però què hi ha de resoldre els riscos derivats de les flotes de cotxes?
La indústria de l'automòbil s'enfronta a nous reptes en la conducció automatitzada a causa de la connectivitat extrema dels vehicles de conducció autònoma entre aquests vehicles i el seu entorn operatiu .
Els complements de connectivitat inclouen noves interfícies entre les funcions de control dels vehicles connectats, els sistemes dorsals de TI i altres fonts d'informació externes. Aquesta superfície d'atac crea un interès considerable per als actors maliciosos amb diversos objectius. El més important és que cal aplicar els principis i pràctiques de ciberseguretat per garantir que els atacants no puguin obtenir un control arbitrari del moviment d'un vehicle i que els atacs són excepcionalment difícils d'escalar fins al punt d’explotar simultàniament diversos vehicles.
Cohen Coberly, de TechSpot, va reconèixer que el document estava parlant d’aquest delicat equilibri de responsabilitat del conductor i responsabilitat del sistema en la seguretat de l'automòbil.
Aquests principis pretenen combinar la responsabilitat de l'usuari i del vehicle, assegurant que el conductor sàpiga en tot moment el que s'espera d'ells, per exemple, informant-los explícitament quan es necessita una presa manual, alhora que impedeix que els sistemes autònoms del vehicle es posin en primer lloc als conductors.
Font: Vía empresa |
No està segur quants fabricants d'automòbils adoptaran els 12 principis establerts en el document, però Coberly va comentar que "donades les moltes controvèrsies que han envoltat els cotxes autònoms durant els últims anys, l’autorregulació sembla preferible probablement a la intervenció del govern. "
Eels temes tractats pels 12 principis rectors són: operació segura; domini del disseny operatiu; lliurament iniciat per operador de vehicles; seguretat; responsabilitat de l'usuari; lliurament del vehicle iniciat; interdependència entre l'operador del vehicle i el sistema automatitzat; avaluació de la seguretat; enregistrament de dades; seguretat passiva; comportament en trànsit; i una capa de seguretat:
Autor: Nancy Cohen, Tech Xplore
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada