Els fabricants de vehicles elèctrics, bicicletes electròniques o scooters elèctrics acostumen a centrar-se en les bateries centrats en reduir el pes, la mida i el cost.
Linear Labs diu que les seves màquines elèctriques podrien revolucionar els automòbils, els aerogeneradors i els aparells d’aire condicionat, així com la robòtica, drons i vehicles de micromobilitat.Font: Lineal Labs |
Ft. Worth, la companyia amb seu a Texas ha inventat el que anomena la turbina elèctrica Hunstable, o HET. Aquesta patent, segons afirma la companyia, pot generar de dos a cinc vegades el parell sw força de motors o generadors actuals, amb un mateix volum. El parell és la quantitat de treball que produeix un motor, normalment mesurada per revolució.
Es creu que han construït una classe completament nova de motors elèctrics i això no ha passat en els potser 30 anys.
Hunstable va ser abans conseller delegat d’UStream, una empresa de vídeo streaming (ara coneguda com IBM Cloud Video ) que IBM va adquirir per 150 milions de dòlars EUA en el 2016. El pare i la companyia CTO Fred Hunstable de Brad és un inventor i enginyer elèctric, que va treballar a la indústria elèctrica nuclear per a Raytheon i Ebasco. Linear Labs va començar fa uns cinc anys com a projecte de pare i fill. Entre els seus prop de 20 empleats a temps complet, la companyia compta amb antics empleats de Tesla , Daimler i Faraday Future .
Font: Worldess Tech |
Els Hunstables marquen el seu gran disseny i avantatges tècnics per al seu HET, que defineixen com un flux circumferencial 3D en un motor d'imant permanent de quatre rotors. A diferència dels dissenys típics, els motors sincrònics de corrent continu no tenen enrotllaments superflus, per la qual cosa el 100 per cent del seu material de coure passa a la conversió d'energia. Segons diuen, el contingut de coure d'un motor típic es pot reduir en un 30%, alhora que es genera un parell equivalent. De manera que, per a un nivell de parell determinat, l’HET consumeix significativament menys energia que els dissenys actuals més competitius.
Els estudis realitzats per l'empresa sobre les plataformes automobilístiques existents, incloses la Tesla i el Toyota Prius, demostren que els motors podrien augmentar la gamma de conducció en més d'un 10 per cent; o permetre que els cotxes puguin portar paquets de bateries relativament menors per oferir un rang equivalent. El HET en si és espectacularment eficient, generant fins a un valor de 150 Nm a només 3.000 rpm, en un Prius.
La tecnologia d’imant permanent de l’empresa no requereix metalls de terres rares. Els motors generen un parell tan robust que, en la majoria de les aplicacions, no és necessària una reducció de la caixa de canvis. El sistema incorpora una transmissió purament electrònica, que redueix les pèrdues d’energia i, a escala de producció, podria retallar almenys 45 kg del pes del vehicle. La complexitat i els costos per a l'enginyeria i la fabricació es redueixen.
Senten que formem part d'un moviment energètic més intel·ligent i net, amb aplicacions molt més enllà de la mobilitat.
Font: Worless Tech. |
Molts vehicles elèctrics, també han d’integrar un convertidor CC-CC-que augmenta o disminueix la tensió a diferents nivells- per permetre tota una velocitat de conducció amb diverses càrregues. Però a causa que l’HET pot generar un parell tan robust a velocitats inferiors, també podria eliminar el convertidor d’impuls que es troba a tots els cotxes. Així, els motors podrien generar un efecte domino que és un altre sant grial dels enginyers de transport: un motor més petit, més eficient i sense reducció de velocitat ni convertidor de corrent continu, permetria bateries més petites i més lleugeres, controls simplificats i menys costosos i suspensions més lleugeres i altres components del xassís que sustenten aquests sistemes.
L'electrònica per als motors potents és sovint més cara que els propis motors.
Linear Labs ha començat a treballar amb els clients, fins ara sense nom, per desenvolupar conjuntament aplicacions en vehicles elèctrics i de micromobilitat, robòtica i sistemes HVAC. La companyia assegura que una empresa de patinets de conducció compartida li va demanar que avalués un motor Segway Ninebot ES4.
El Segway resultant va gaudir d’un augment del 50 per cent del interval i quatre vegades el parell, cosa que va augmentar la velocitat màxima del vehicle i li va permetre pujar un grau fort del 20 per cent.
Font: IEEE Spectrum
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada