Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dimecres, 8 de setembre del 2021

Camió elèctric urbà de Volta Trucks.

Volta Trucks ha desenvolupat el que serà com el primer vehicle comercial de 16 tones totalment elèctric construït al món i dissenyat per circular per ciutats per a viatges curts.

La jove empresa, fundada a Suècia en el 2019, ha tancat una inversió de 16,5 milions d’euros per ajudar a impulsar la producció del Volta Zero, que té un abast entre 150-200 km.

Malgrat els humils plans fins ara, el camió ja compta amb una cartera de comandes per valor de 240 milions d'euros, independentment de la situació del Brexit i la pandèmia COVID-19.

És una empresa escandinava amb una base operativa al Regne Unit i també tenen presència a França que operen al Regne Unit a causa d'accés a especialistes en automoció i per estar a prop del seu mercat objectiu.

Està previst posar entre 12 i 20 vehicles a la carretera pel 2021 i pretenen augmentar la fabricació a finals del 2022.

Volta es dirigeix ​​a les empreses de distribució, de logística i de mudances que intenten substituir els camions de gasoil que contaminen les ciutats. El francès Petit Forestier, que és la firma de lloguer de camions refrigerats més gran d’Europa, ja ha signat un contracte per 1.000 unitats.

Tot i això, Volta continua buscant un soci de fabricació permanent per produir els camions. fins ara, la companyia només ha produït un prototip, que va ser produït l’any passat per la firma automobilística britànica Prodrive.

S'està en l'última fase de negociacions amb diversos socis de fabricació de diferents parts d'Europa i el Regne Unit. El Brexit no preveu cap impacte a curt termini sobre el negoci, però encara podria influir en l’elecció.

A mesura que s'avaluen els seus socis de fabricació, han considerat les barreres comercials, els costos logístics, els costos laborals (una àmplia gamma de factors) i l'impacte del Brexit és un d'aquests factors que estan avaluant.

L'empresa ha de convèncer els clients per confiar en els seus vehicles elèctrics, tot i el preu més alt que els camions rivals tradicionals, perquè el combustible és més barat.

El cost total de propietat per tenir aquest vehicle és comparable al d'un vehicle dièsel actual. Això fa que la transició sigui molt més fàcil per als clients.


Volta vol beneficiar-se del canvi continu de la indústria cap a una energia més ecològica i més neta, i dels esforços mundials més amplis per reduir l’ús de carboni i combatre el canvi climàtic.

Gran Bretanya, que va acollir la cimera mundial sobre el canvi climàtic COP26 de l'ONU a Glasgow, prohibirà la venda de cotxes dièsel i de gasolina a partir del 2030 com a part d'un pla per assolir la neutralitat del carboni a mitjan segle.

Diverses ciutats europees, inclosa París, restringeixen l'accés de vehicles més vells i més contaminants durant els episodis d'alta contaminació, que poden suposar dificultats per a les empreses de repartiment.

Diverses empreses estan treballant per desenvolupar camions i furgonetes elèctriques als Estats Units.

Volkswagen i Toyota van anunciar l'any passat una associació per construir un camió elèctric amb piles de combustible d'hidrogen en lloc de bateries.

Font: Volta Trucks.