Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dimecres, 19 de març del 2025

Camions d'hidrogen.

La startup de camions Nikola va presentar un camió trailer que funciona  amb hidrogen i, és un dels primers que s'han construït als Estats Units.


Daimler Truck també va anunciar el seu  camió-trailer semi elèctric GenH2. Els motors del GenH2 obtenen l'energia d'una pila de combustible que funciona amb hidrogen líquid. 

L'empresa va signar acords amb diverses empreses que tenen operacions de flotes a la regió alemanya, on Daimler l'ha provat en una pista i a la via pública. Mitjançant aquestes primeres proves, la companyia han comprovat que un GenH2 completament carregat va ser capaç de transportar la seva càrrega útil d'aproximadament 25 tones durent més de 1.000 km amb un sol dipositde combustible.

A sota el capó del camió GenH2, hi ha el sistema de pila de combustible que ofereix 300 kW. El camió també té una bateria que pot aportar 400 kW addicionals durant un curt periode per a una ràpida acceleració. La capacitat d'emmagatzematge de la bateria és de de 70 kW-h. Toti que pot semblar petita,  és suficient per reciclar l'energia cinètica que es converteix en càrrega elèctrica mitjançant la frenada regenerativa.


Daimler, juntament amb Linde i Air Liquide, multinacionals alemanyes i franceses respectivament que són proveïdores de gasos industrials i serveis de recàrrega d'hidrogen, estan aprofitant els avenços en l'emmagatzematge d'hidrogen líquid donat que ofereixen avantatges notables respecte a l'ús de l'aire comprimit.

En el seu estat liquat, es pot transportar més hidrogen per unitat de volum en comparació amb l'H2 a temperatura ambient, que és un gas. Com a resultat, la densitat d'energia és significativament més alta en tancs més petits. Aquest estalvi d'espai i l'augment de la densitat d'energia permeten que el camió transporti una càrrega útil més gran.

A les estacions d'hidrogen líquid equipades a Wörth am Rhein a la zona de Duisburg, l'hidrogen líquid criogènic refrigerat a menys 253 ºC es pot bombejar a dos dipòsits d'acer inoxidable de 44 kg muntats a banda i banda del xassís d'un camió GenH2. L'aprovisionament es pot completar en 10 a 15 minuts. Segons l'empresa, l'aïllament d'alta eficiència dels dipòsits manté l'hidrogen per sota del seu punt d'ebullició ultra baix sense refredament actiu.

Està previst treballar directament amb altres empreses per ajudar a desenvolupar les seves pròpies tecnologies de recàrrega d'hidrogen líquid i vehicles de pila de combustible. L'objectiu, és "establir un mercat per al nou procés de reabastament.


De fet, Daimler Truck ja està treballant amb Linde en un altre nou procés per manipular l'hidrogen refrigerat a temperatures súper baixes de manera què,  aquest procés produirà una densitat d'emmagatzematge encara més gran i, per tant, d'energia amb un reabastament més fàcil en comparació amb el procés LH2.

Daimler està posant les bases per què l'hidrogen siugi una amplia i fiable opció d'energia per a automoció. Per això, està previs treballar per construir una infraestructura de recàrrega d'hidrogen per a les principals rutes de transport a Europa.

Ramon Gallart.