Jaguar Land Rover (JLR), ha desenvolupat un cotxe de conducció automàtica que projecta la direcció en que es mou, de manera que els vianants poden saber les maniobres del vehicle.
Font: Jaguar Land Rover |
Òbviament, ha esta necesari examinar els automòbils sobre com interactuen amb els altres cotxes que hi ha en moviment, però un altre important repte, es saber examinar com els autocontrols interactuaran amb els vianants.
A partir del 2020, els nous vehicles JLR oferiran l'opció de vehícle elèctric gràcies a la intenció d'introduir una cartera de productes de VE dels seus models que inclouen vehicles híbrids, totalment elèctrics.
UK autodrive, és una marca de suport per als vianants amb l'esperança de promoure aqeust tipus d'evolució. UK Autodrive, es va llançar amb la finalitat de recolzar la introducció de vehicles de conducció personal al Regne Unit; aqeust repte, uneix empreses tecnològiques i d'automoció, autoritats locals i institucions acadèmiques. Es tracta d'un assaig del Regne Unit de tres anys sobre tecnologies de vehicles autònoms i connectats.
Els assaigs consisteixen en comprendre la quantitat d'informació que un vehicle de conducció personal hauria de compartir amb un vianant per obtenir la seva confiança.
El sistema funciona projectant la trajectòria de l'automòbil, de manera que els vianants saben què farà a continuació. El sistema projecta imatges al terra del camí que seguirà. D'aquesta manera, un vianant està informat per marques visuals de la direcció del viatge del cotxe.
Video [Font: https://www.youtube.com/watch?v=-CdmNvHpCNs]
L'equip de JLR va elaborar el llenguatge de les projeccions en termes visuals, com una sèrie de línies o barres amb espaiat ajustable. Els informes van dir que es tractava d'una "sèrie de projeccions a la carretera" per mostrar les futures intencions del vehicle. Exemples: s'aturen i giren cap a l'esquerra o cap a la dreta.
Així doncs, amb aquestes línies o barres amb espaiat ajustable, el que passa és que "els buits es redueixen a mesura que s'està preparant per frenar abans de comprimir-se completament. Si accelera, l'espai entre les línies es menor, si gira, les barres també ho fan en el sentit que ho farà el vehicle.
https://c.jcms-api.com/media/7b569900-1ef2-4bb4-8809-b9b6f453f88b/crophero-projectionpodjlr04-1200x462.jpg |
El sistema implica un llenguatge fàcilment intuïtiu. Jon Fingas a Engadget per estar segur per creuar la carretera sense haver d'observar acuradament les accions d'un cotxe.
Serà interessant veure si conceptes com aquest poden infondre confiança en les persones que es fan malbé sobre la idea de veure automòbils autoconduïts.
Tambés van sorgir interessants preguntes perquè el sistema fos útil, com per exemple, com podria afectar el seu funcionament durant el dia o lanit, pluja, etc.
Font: Jaguar Land Rover
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada