Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dijous, 21 de novembre del 2019

La indústria de l'aviació cap a l'avió elèctric.

El comerç mundial de la indústria de l'aviació preveu que els avions elèctrics no volaran rutes comercials abans del 2040.

 No obstant això, una start-up  de Hollister a Califòrnia, ha volat amb els avions d’emissions zero més grans del món. Aquest avió, ha estat equipat amb pila de combustible de manera que ZeroAvia assegura que el seu disseny de propulsor reduirà les emissions de carboni  i els costos per vols regionals en només 3 a 4 anys.

nul
Font: ZeroAvia
Ara mateix es disposa d'un avió que té sis places i un pes de 2 tones com a demostrador d’R+D. L’any que ve es preveu comptar amb un avió de 20 places de manera que s'enviarà el disseny per a la certificació a la Federal Aviation Administration (FAA). Això és el que determina el termini previst  entre els anys 2022, 2023. Serà a partir de lalvors, quan s'espera obtenir certificació i posar-lo en vies comercials. 

ZeroAvia forma part del momemnt en que hi han sorgit  motes activitats en que es dediquen dels desenvolupadors del transport aèri d’emissions zero basant-se en les piles de combustible després d’una dècada d’estar centrats en les bateries. El desenvolupador de amions elèctrics de Phoenix, Nikola Motor, espera que la propulsió basada en les piles de combustible solucioni  les limitacions de les bateries, que inclou el temps de recàrrega, l'abast limitat i la penalització en el pes. Els operadors ferroviaris del Regne Unit i Alemanya estan provant trens de pila de combustible per subtiruir els motors dièsel. La Xina, líder mundial en el desplegament de bateries per EV, recentment ha començat a invertir fortament en tecnologia de piles de combustible.

Imagen relacionada
Font: ZeroAvia

Els fundadors de ZeroAvia es van proposar trobar la millor opció baixa en carboni per als vols regionals, cosa que significava que necessitaven quelcom amb prou potència i energia per volar un avió de 10 a 20 places aproximadament entre 500 i 800 quilòmetres. A principis del 2018, estaven convençuts que només les piles de combustible d’hidrogen podrien complir aquests requisits i van començar a avaluar, ordenar i integrar els components requerits. Aquests inclouen tancs compostos per emmagatzemar gas d’hidrogen, una pila de combustible per convertir l’hidrogen en electricitat, electrònica de potència i motors.


Resultado de imagen de zeroAvia
Font: ZeroAvia

A principis del 2019, ZeroAvia havia muntat en el seu avió de prova de sis places, 275 quilowatts, i havia rebut la certificació de vol experimental FAA. Miftakhov assegura que els primers motors de la companyia generaran entre 600 i 800 quilowatts, que segons ell es troba “a la meitat de la gamma de potència” per als motors turbohèlix Pratt & Whitney PT6 empleats en molts avions regionals.

Però realment, ZeroAvia no es vol dedicar a fabricar avions, sino, que té previst arrendar el seu propulsor i subministrar combustible d'hidrogen als fabricants d'aeronaus o companyies aèries. 

Font: ZeroAvia