Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dimecres, 16 de juny del 2021

Noruega construirà una xarxa de recàrrega sense fils per a taxis Jaguar

En la seva voluntat de esdevenir lliure d'emissions de CO2 pel 2024, Oslo està disposat a convertir-se en la primera ciutat del món que compti amb una xarxa de càrrega de bateries per vehicle elèctric sense fils d'alta potència.

En el marc d'un projecte anomenat EletcriCity, la capital noruega es va unir amb el fabricant automobilístic britànic Jaguar-Land Rover per establir estacions de recàrrega per a la flota de taxis de la ciutat que els permetrà carregar sense fils, sense esforç i sense necessitat de sortir de la ruta. Els taxis podran carregar bateries durant tot el dia a les estacions de recollida i baixada mentre esperen als clients.

Norway to build wireless charging network for Jaguar taxis
Font: Jaguar

Les pastilles de càrrega incrustades a la carretera proporcionaran entre sis i vuit minuts de temps de conducció per cada càrrega fins a  50 kW.  Es recopilaran estadístiques sobre quantitats i hores de càrrega per ajudar a determinar els horaris de recàrrega òptims.

També participen en el projecte conjunt Momentum Dynamics, una companyia nord-americana de tecnologia de càrrega inductiva; Fortum Recharge, una empresa finlandesa d’energia neta; i Cabonline, el servei de flota de taxi més gran dels països nòrdics.

Noruega, és el principal líder mundial del moviment verd. El govern ha fixat una data objectiu pel 2025 per acabar amb les vendes de tots els nous vehicles amb motor de combustió, per fer que  el país passí a usar el 100% dels automòbils amb emissions zero. L’any passat, gairebé la meitat dels nous cotxes nous venuts a Noruega eren elèctrics. El cotxe més venut va ser el Tesla Model 3, un automòbil elèctric que compta amb una autonomia de 322 milles en els seus models de llarg abast.

Oportunament, la marca Tesla, és en honor de l'inventor, enginyer elèctric, enginyer mecànic i futurista Nikola Tesla, la investigació sobre la dinàmica de les corrents alternes, l'electromagnetisme i l'electricitat de fa més de 120 anys, va establir les bases d'avui en dia per a la càrrega sense fils.

Jaguar-Land Rover proporcionarà 25 models I-PACE a la flota de taxi Cabonline, que serà equipada amb receptors de càrrega per inducció fabricats per Momentum Dynamic. I-PACE de Jaguar, què és el primer SUV elèctric de primera qualitat. segon va ser nomenat en el 2019 al World Car of the Year per un jurat format per 82 periodistes internacionals d’automoció de 24 països.

Jaguar launches high-powered wireless charging for taxi networks ...
Font: The Driven

Anunciant el projecte al seu  web, Jaguar va afirmar: "La col·laboració d'Oslo ElectriCity forma part de l'ambició de Jaguar-Land Rover de fer que les societats siguin més saludables i segures, alhora que redueixen les emissions, gràcies a una innovació implacable per adaptar els seus productes i serveis al món actual que canvia ràpidament. L'objectiu de la companyia és aconseguir la destinació Zero, un futur de zero emissions, zero accidents i zero congestió. "

Els Taxicabs no poden carregar-se un cop al dia, ho necessiten fer durant el servei ja que si no estan disponibles, no guanyen diners.

El projecte ElectriCity pot donar un fort impuls als esforços mundials per minimitzar i possiblement frenar l’ús de combustibles fòssils per a les necessitats de transport. La càrrega inductiva té avantatges òvids  de contribuir als automòbils totalment autònoms del futur, sense tenir en compte la necessitat d’aturar o connectar cables per carregar-se i promoure la producció de bateries més petites i més lleugeres que no necessitaran les capacitats massives que les bateries actuals posseeixen una vegada que les estacions d'inducció estiguin disponible arreu.

No obstant això, encara  hi han reptes pels  enginyers: tot i els importants guanys en eficiència energètica, la càrrega per inducció encara te una transferència que provoca pèrdues considerables d'energia. Així mateix, la implementació d’estacions de recàrrega a les infraestructures comportarà despeses massives, especialment difícils durant un període de la crisi econòmica a causa del COVID-19. Per tant, caldrà més investigació per estudiar els  potencials efectes sobre els automobilistes.

Font: ElectriCity