Els vehicles autònoms tenen un cost: augment del consum d’energia.
Alguns analistes, proposen que aquest augment de les necessitats elèctriques, són prou significatives com per reduir la gamma de vehicles, posant en risc la possibilitat dels vehicles elèctrics autònoms.
Font: Universitat Carnegie Mellon |
Altres analistes, afirmen que els vehicles autònoms han de ser híbrids elèctrics i amb combustible fòssil. En un document publicat recentment a Nature Energy, Aniruddh Mohan, Shashank Sripad, Parth Vaishnav i Venkat Viswanathan, de la Universitat Carnegie Mellon, van determinar que l’energia elèctrica que es pot subministrar, és suficient per a un vehicle autònom sense que representi una disminució significativa de l’abast.
En el sector de l’automoció s’estan produint dues revolucions: la transició a l’energia elèctrica i l’augment de vehicles autònoms. Els automòbils de conducció autònoma poden consumir més energia que els automòbils conduïts per gent per que necessiten alimentar sensors i ordinadors per a una navegació segura. D'altra banda, es mouen amb més fluïdesa del que ho fan els humans, cosa que reduiria el consum d'energia.
Un increment del consum intern d’energia, reduiria l'autonomia, requerint càrregues més freqüents i provocant una degradació més ràpida de la bateria. Ja que es tem que els vehicles elèctrics tinguin un abast més curt que els cotxes de combustió, hi ha qui creu que no serà possible un vehicle elèctric autònom. Aquesta preocupació va motivar l’equip a investigar quin efectes te l’automatització en aquest tipus de vehicles.
En un model basat en la dinàmica dels vehicles, es van estimar les necessitats energètiques dels cotxes autònoms per descobrir quina potència es necessita per a una conducció autònoma segura. Es va tenir en compte qualsevol tecnologia d'automatització i amb una conducció més suau mitjançant el control de l'ordinador.
Tot i que es va trobar una disminució, aquesta no va ser prou significativa per desestimar la possibilitat dels vehicles autònoms elèctrics. No obstant, el consum elèctric, va ser més gran en els cotxes que utilitzaven sensors.
Les opcions del disseny respecte a l' eficiència energètica del maquinari informàtic i el disseny aerodinàmic dels sensors decidirà si les dues revolucions de l'electricitat i l'autonomia estan sincronitzades.
Els investigadors estudiaran com els conductors valoren una possible reducció en l'autonomia, si bé aquest valoren distàncies de conducció més llargs, també poden valorar el luxe de no haver de conduir.
Properament, es valorarà si aquesta pèrdua d'autonomia és tan significativa que afecti a les preferències del consumidor.
Font: Universitat Carnegie Mellon
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada