Ramon

Ramon
Ramon Gallart

diumenge, 20 de setembre del 2020

Nova bateria de Tesla.

Tesla va presentar una nova bateria a finals del 2020 que promet un rendiment més llarg i un menor cost que permetrà ajustar preus al fabricant d’automòbils igualant-los amb els vehicles de combustible gasolina.

Aquestes noves bateries seran incorporades en el sedan Tesla Model 3 i primer  es mostraran a la Xina.

La nova bateria, es va desenvolupar en un projecte conjunt amb el fabricant xinès de bateries Contemporani Amperex Technology (CATL)  i també, un equip d’experts acadèmics en bateries contractats pel CEO de Tesla, Elon Musk.

Tesla

Es va aconseguir un estalvi dels costos re-formulant la química de les bateries per minimitzar o eliminar components costosos com pot ser el cobalt. En lloc d'això, s'utilitzaran additius químics juntament amb recobriments de components que facilitaran l'estrès intern de la bateria. Les noves bateries són capaces d’emmagatzemar més energia durant períodes de temps més llargs.

Aquestes  millorades bateries, podrien acumular un milió de quilòmetres d’ús, segons fonts del projecte, donant lloc al sobrenom de “bateria de milions de kilometres”.

Musk també pretén aconseguir estalvis en els costos, gestionant tot el procés de fabricació de bateries dins de les seves pròpies grans "Terafactories" arreu del món. 

Aquestes Terafactories tindran una superfície aproximada de 30 vegades la mida  de Gigafactory de Musk a Nevada, una planta de distribució que produeix motors elèctrics i paquets de bateries en un espai operatiu de més de 5,3 milions de peus quadrats. La planta, que va començar a funcionar en el 2016 i encara està en expansió, es preveu que sigui l’edifici més gran del món quan estigui completa.

Giga Nevada - Wikipedia

A principis d’any, Musk va dir als inversors: “Hem d’assegurar-nos realment que aconseguim una rampa molt forta en la producció de bateries i que continuem millorant el cost per kWh de les bateries; això és molt fonamental i extremadament difícil. Hem d'assolir la producció de bateries fins a nivells  que avui encara la gent no pot entendre. "

Es pot fer un anunci formal de la nova bateria, que s'havia programat per a l'Abril, però que es va retardar a causa del coronavirus.

L’agència de notícies Reuters per primer cop,  va informar  de les converses de Tesla amb CATL, empresa especialitzada en la fabricació de bateries de fosfat d’ió de liti que no contenen cobalt, que és l’element més car de les bateries estàndard. CATL també va dissenyar un sistema anomenat "cel·la a paquet" per aconseguir un pes més lleuger i menys costós.

També es va informar que CATL proporcionarà a Tesla bateries de llarga vida útil amb quantitats inferiors de cobalt i confiant més en el níquel i manganès.

Es preveu que les bateries millores durant els pròxims anys aconseguiran una major densitat d’energia, una major capacitat d’emmagatzematge i una reducció addicional dels costos. En aquest moment, s'espera que les bateries apareguin  als mercats nord-americans.

Font: TESLA