La velocitat, la capacitat i la fiabilitat d'una nova tecnologia de banda ampla que ofereix la fibra, oferirà la connectivitat necessària per a aplicacions pels cotxes sense conductor i les flotes de drons.
Hi ha un estudi que es va publicar el 28 d'agost a Nature Electronics en el qual, es descriu com la nova tecnologia de telecomunicacions, anomenada frequency referenced multiplexing, podria proporcionar més de 20 vegades la capacitat de les millors xarxes de banda ampla de fibra i 65 vegades la velocitat típca de la banda ampla residencial juntament, amb una connexió garantida amb baixa latència.
Les xarxes de telecomunicacions són fonamentals per al funcionament d'Internet, és a dir, són l'equivalent digital de les carreteres que porten les dades que ens connecten al núvol. Les millors xarxes utilitzen cables de fibra òptica per transmetre i rebre informació. Per a la nova banda ampla de fibra, la multiplexació per divisió de temps (TDM) és la tecnologia més comuna que s'utilitza per gestionar el trànsit, que combina les dades de diversos usuaris en un sol senyal. A cada usuari se li assignen intervals de temps curts en què les seves dades es poden transferir en paquets els quals, es recomposen al destí.
El problema de la TDM és que les dades de cada usuari han d'esperar una franja de temps a abans que es transmetin a través de la fibra. Amb l'actual tecnologia, això és necessari per coordinar la transmissió a través de la fibra però, limita la capacitat de dades i augmenta el temps necessari per enviar dades a través de la xarxa.
Els serveis de banda ampla de fibra més ràpids d'avui dia ofereixen velicitats de més d'un gigabit per segon (Gb/s). L'ús de la banda ampla de la fibra ha augmentat molt en els darrers anys amb el desplegament de les connexions de fibra òptica a les llars i a les empreses, però per a la majoria dels usuaris de banda ampla.
La demanda de velocitats més ràpides i connexions més fiables també ha augmentat molt, des de l'augment dels serveis en streaming i l'ús de videoconferències per part de les persones que treballen des de casa des de la pandèmia de la COVID-19. Però determinades aplicacions com són, les xarxes de cotxes sense conductor, requeriran velocitats encara més altes i connexions gairebé garantides per funcionar de manera segura i eficient.
Per això, la frequency referenced multiplexing pot superar les limitacions de latència i ample de banda dels sistemes actuals com és el TDM.
La sincronització de freqüència habilitada per tècniques de processament de senyal proporcionen a cada usuari un canal dedicat òptic. Per tant, cada usuari té l'equivalent digital del seu propi carril de carretera dedicat per comunicar-se amb el núvol.
La frequency referenced multiplexing assolirà més de 20 vegades la capacitat i més de 65 vegades la velocitat de la banda ampla típica actual. Com que les dades de l'usuari es transmeten i es reben en paral·lel, això redueix la latència, el consum d'energia i els problemes de capacitat de manera què, té el potencial de reduir el cost de la futura banda ampla de fibra, així com augmentar la disponibilitat i la velocitat de la xarxa per a cada usuari del núvol.
Ramon Gallart.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada