Els combustibles alternatius procedents de matèries renovables o d’economia circular no comportaran sancions en termes d’emissions de partícules.
La principal novetat, és l'avaluació de combustibles alternatius completament nous des de la perspectiva de les emissions de nombre de partícules que te com a objectiu avaluar com diferents combustibles alternatius afecten el nombre de partícules d'escapament en motors de combustió d'alta i mitjana velocitat.
El combustible dièsel marí basat en l’economia circular amb una barreja de nafta renovable i combustible fòssil van reduir el nombre total de partícules d’escapament en un motor de mitjana velocitat en comparació amb el combustible lleuger net. Els motors de mitjana velocitat son àmpliament utilitzats per a la generació d’energia elèctrica tant a terra com al mar.
En un motor d’alta velocitat, augmentar la quota de gasoil renovable en la mescla de combustible va reduir constantment les partícules d’escapament. També, va reduir significativament les partícules ultrafines. Aquest motors similars, també s’utilitzen, per exemple, en màquines agrícoles i sector forestals.
La necessitat de nous combustibles líquids i mescles de combustible, es mantindrà durant les properes dècades, tot i que l’ús del gas natural com a combustible principal ha augmentat en els motors de combustió que s’utilitzen per a la generació d’energia elèctrica a terra i al mar.
Es necessiten combustibles nous ben aviat per assolir els objectius globals de reducció d’emissions. L'actual estratègia energètica i climàtica de Finlàndia a partir del 2016 defineix els objectius nacionals per al 2030. Segons l'estratègia, la forma més ràpida de disminuir les emissions de gasos d'efecte hivernacle del sector del transport és substituir els combustibles fòssils per combustibles renovables o de baixes emissions .
La mateixa estratègia, també és aplicable per al sector no viari i, a més, les emissions de partícules es reduiran junt amb les emissions de gasos d'efecte hivernacle.
Aire net
El 2018, l’Organització Mundial de la Salut (OMS) va dir que l’aire està contaminat per nou de cada deu persones a tot el món. A més, l'OMS calcula que set milions de vides cada any estan exposades a malalties potencialment mortals com a conseqüència de la respiració d'aire contaminat que conté partícules.
Els fatals efectes de les partícules sobre la salut humana s’associen generalment a les concentracions de partícules de diferents mides a l’aire ambiental. Es detecta que les partícules més petites tenen els efectes més perjudicials per a la salut humana. Aquestes partícules es poden dipositar al sistema respiratori i poden penetrar al sistema cardiovascular i fins i tot al sistema cerebrovascular a través d’òrgans respiratoris.
Independentment de l'aplicació del motor, les nocives emissions contaminants estan estrictament regulades a tot el món. La normativa es fa per inhibir els efectes dels contaminants sobre la qualitat de l’aire ambiental, la salut humana i el canvi climàtic. Les partícules d’escapament també estan regulades. La normativa es basa en dos tipus de mesures:
1.- El nombre de partícules
2.- La massa.
Es va seleccionar el nombre de partícules com a mesura principal de la seva dissertació.
Tot i que la massa pesada de les partícules d'escapament és baixa, el nombre de partícules pot ser molt alt. Per tant, el nombre de partícules descriu els efectes adversos sobre la salut de les partícules fines d'escapament amb més precisió que la massa de partícules.
Els resultats, estan basats en cinc estudis experimentals en què es va determinar el nombre de partícules als laboratoris dels motors de combustió del Centre d’Investigació Technobothnia i el Centre d’Innovació Empresarial Vaasa Energy (VEBIC) de Vaasa.
Font: Centre d’Investigació Technobothnia i el Centre d’Innovació Empresarial Vaasa Energy (VEBIC) de Vaasa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada