Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dijous, 2 de juliol del 2020

Els cotxes elèctrics són millors per al clima.

Les pors que en realitat, els cotxes elèctrics puguin augmentar les emissions de carboni no són infundades a gairebé arreu del món. 


Diferents  informes s’han preguntat regularment si els cotxes elèctrics són realment "més ecològics" un cop es tenen en compte les emissions de la producció i la generació d’electricitat. Però un nou estudi de la Universitat Radboud amb les universitats d’Exeter i Cambridge ha conclòs que els cotxes elèctrics portaran a reduir les emissions de carboni en general, encara que la generació d’electricitat encara comporti consumir quantitats substancials de combustible fòssil.

Total emissions from EVs undercut ICE cars in 95% of the world
Font: New Atlas
L'estudi, conclou que conduir un cotxe elèctric és millor per al clima que els cotxes convencionals de benzina del 95% del món. Les úniques excepcions són llocs com Polònia, on la generació d’electricitat encara es basa principalment en el carbó. Les emissions mitjanes durant la vida dels cotxes elèctrics són fins a un 70% inferiors a les de benzina en països com Suècia i França (que obtenen la major part de l'electricitat de les fonts renovables i nuclears), i al voltant del 30% més baixes al Regne Unit.

D’aquí a uns anys, fins i tot els cotxes elèctrics ineficients seran menys intensius en emissions que la majoria de vehicles de benzina nous a la majoria de països, ja que s’espera que la generació d’electricitat sigui menys consumidora de carboni que avui en dia. L’estudi projecta que al 2050, cada segon cotxe als carrers podria ser elèctric. Això reduiria les emissions mundials de CO 2 fins a 1,5 gigatones anuals, el que equival a les totals actuals emissions de CO 2 actuals de Rússia.

L'estudi també va analitzar les bombes de calor elèctriques domèstiques i va trobar que també produeixen emissions inferiors a les alternatives de combustible fòssil al 95% del món. Les bombes de calor podrien reduir les emissions globals de CO2 en el 2050 fins a 0,8 gigatones a l'any, això és aproximadament igual a les actuals emissions anuals d'Alemanya.

Ja es va iniciar aquest treball fa uns anys, i els responsables polítics del Regne Unit i altres països van mostrat molt d'interès pels resultats. La resposta és clara: per reduir les emissions de carboni, s'haurien de triar els cotxes elèctrics i les bombes de calor domèstiques per sobre de les alternatives de combustible fòssil.

Better Battery Technology: The Tipping Point For EV Adoption ...
Font: Generación 180
És a dir, la idea que els vehicles elèctrics o les bombes de calor elèctriques podrien augmentar les emissions és essencialment un mite. 
Recentment, s'han vist moltes discussions sobre això i amb molta desinformació al voltant. Aquest, és un estudi definitiu que pot fer desaparèixer aquells  mites. S'han fet servir els números per tot el món, estudiant tota una gamma de cotxes i sistemes de calefacció.

L'estudi va examinar les emissions actuals i futures de diferents tipus de vehicles i opcions de calefacció per a la llar a tot el món. Es va dividir el món en 59 regions per tenir en compte les diferències en generació d'energia i tecnologia. En 53 d'aquestes regions, incloses totes les d'Europa, els Estats Units i la Xina, els resultats mostren que els cotxes elèctrics i les bombes de calor ja són menys intensives en emissions que les alternatives de combustible fòssil. Aquestes 53 regions representen el 95% de la demanda global del transport i la calefacció, quan la producció d'energia es descarbonitza a tot el món.

Els investigadors van realitzar una avaluació del cicle de vida en la qual no només van calcular les emissions de gasos d’efecte hivernacle generats quan s’utilitzen cotxes i sistemes de calefacció, sinó també a la cadena de producció i processament de residus. Tenint en compte les emissions de la fabricació i l'ús energètic continu, és clar que s'hauria de fomentar el canvi cap als cotxes elèctrics i les bombes de calor domèstiques.

Font: Universitat Radboud