Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dilluns, 20 de juny del 2022

Emissions globals dels vehicles elèctrics i els de combustió.

Sorgeix preocupació  d'alguns analistes sobre com de verda és la indústria del vehicle elèctric, centrant-se especialment en les emissions indirectes causades a les cadenes de subministrament dels components del vehicle i els combustibles utilitzats per generar l'energia elèctrica per carregar els vehicles.


Un estudi de l'Escola de Medi Ambient de Yale, que es va publicar a Nature Communications, va trobar que el total de les emissions indirectes dels vehicles elèctrics són menors en comparació amb les emissions indirectes dels vehicles amb motor d'explosió i consum de combustibles fòssils. Això s'afegeix a les emissions directes dels vehicles que consumeixen combustibles fòssils, és a dir les emissions del tub d'escapament o la de les centrals tèrmiques elèctriques, que encara hi han per a la generació d'electricitat. Es demostra que els vehicles elèctrics tenen un notable avantatge d'emissions respecte als vehicles convencionals.

La sorpresa de l'estudi va ser  quant més baixes eren les emissions dels vehicles elèctrics., La cadena de subministrament dels vehicles de combustió és tan bruta que els vehicles elèctrics no poden superar-los, fins i tot si es tenen en compte les emissions indirectes.

La recerca, va combinar conceptes de l'economia energètica i l'ecologia industrial ( preus del carboni , avaluació del cicle de vida i modelització de sistemes energètics) per trobar si les emissions de carboni també es reduïen quan es tenien en compte les emissions indirectes de la cadena de subministrament dels vehicles elèctrics.

Una important preocupació sobre els vehicles elèctrics és que la cadena de subministrament, inclosa la mineria i el processament de matèries primeres i la fabricació de bateries, està lluny de ser neta, Així doncs, si es posa un preu al carboni al ser incorporat en aquests processos, l'expectativa és que els vehicles elèctrics serien exorbitantment cars. Resulta que no és així; ja que passa el mateix, si  es t en compte el preu del carboni a la cadena de subministrament de vehicles de combustibles fòssils, Realment, les vendes de vehicles elèctrics augmentarien realment.


L'estudi també va considerar els canvis tecnològics futurs, com ara la descarbonització del subministrament elèctric, i va concloure que això reforçava el resultat que els vehicles elèctrics guanyen quan es tenen en compte les emissions indirectes de la cadena de subministrament.

També, es va recopilar dades mitjançant un National Energy Modeling System (NEMS) creada per l'Energy Information Administration, que modela tot el sistema energètic dels EUA utilitzant detallada  informació de l'actual sistema energètic residencial i una previsió del futur del sistema elèctric. Es va completar una avaluació del cicle de vida el qual, va proporcionar resultats d'emissions indirectes, que després es van connectar al model NEMS per veure com un impost sobre el carboni sobre aquestes emissions indirectes canviaria el comportament dels consumidors i fabricants. 

L'estudi mostra que el punt més crític, es la cadena de subministrament dels vehicles alimentats amb combustibles fòssils, no la dels vehicles elèctrics. Es conclou que com més aviat es passi als vehicles elèctrics, millor, almenys en països amb un subministrament elèctric ja és molt descarbonitzat.

Aquesta investigació, àmpliament ha estat  centrada en l' adopció d' energies alternatives al transport,  pel que proporciona una millor entesa de com els preus integrals del carboni, que inclouen tota la cadena de subministrament, poden fer canviar els consumidors cap als vehicles elèctrics.

Font: Paul Wolfram et al, Pricing indirect emissions accelerates low-carbon transition of US light vehicle sector, Nature Communications (2021). DOI: 10.1038/s41467-021-27247-y