Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dissabte, 27 d’octubre del 2018

Càrrega sense fils de 120 quilowatts per a vehicles elèctrics

ORNL mostra càrregues sense fil de 120 quilowatts per a vehicles
Investigadors del Laboratori Nacional d'Oak Ridge del Departament d'Energia, han demostrat un sistema de càrrega sense fils de 120 kW per a vehicles, que proporciona sis vegades la potència de la tecnologia ORNL anterior esdevenint com un gran pas cap a la comoditat d'un servei de recarrega. El sistema sense fils, transfereix 120 kW de potència amb un 97% d'eficiència, que és comparable als carregadors ràpids convencionals. Durant la demostració, la potència es va transferir entre una separació galvànica a l'aire de sis polzades que hi havia entre dues bobines magnètiques permetent la càrrega d'un pack de bateries.

Els investigadors de l'ORNL van  ser pioners del primer sistema de càrrega de 20 kW també sense fils del món, el qual, actualment s'està adaptant per altres aplicacions.

ORNL mostra càrregues sense fil de 120 quilowatts per a vehicles
Font: Laboratori Nacional Genevieve Martin / Oak Ridge,
Departament d'Energia dels Estats Units
S'utilitzen elements d'anàlisis finits i  de circuits per desenvolupar una nova metodologia de co-optimització, resolent els problemes del disseny de la bobina i assegurant que el sistema no s'escalfa o genera problemes de seguretat al mateix torn que, qualsevol pèrdua de potència durant la transferència és mínima.
L'equip d'ORNLper aconseguir 120 kW, va desenvolupar un nou disseny de bobines optimitzat conjuntament amb els últims dispositius electrònics de potència  de carbur de silici per fer possible  un sistema lleuger i compacte. L'arquitectura del sistema està connectat a la xarxa elèctrica i la converteix en corrent alterna d'alta freqüència, que genera un camp magnètic que permet la transferència de potència mitjançant la separació galvànica entre bobines. Una vegada que l'energia es transfereix a la bobina secundària, es converteix de nou en corrent  continua per acabar essent emmagatzemada a les bateries d'un vehicle.

Els investigadors de l'ORNL van utilitzar simulacions per ordinador per dissenyar aquestes bobines que generen el camp magnètic requerit per fer possible la transferència amb tecnologia sense fils.

Resultat d'imatges de carga Vehiculo electrico wireless

Aquest avenç avança significativament la tecnologia necessària per fomentar una major adopció de vehicles elèctrics augmentant el seu abast i la facilitat de recarrega, alhora que dóna suport a un sistema econòmic de mobilitat eficient pels països.

Els investigadors de l'ORNL exploraran noves innovacions per augmentar el nivell de transferència de potència properament fins a 200 kW i, finalment fins a 350 kW, mentre que aquesta tecnologia de càrrega sense fils dinàmica és millorada. Un sistema dinàmic permet la càrrega automàtica de vehicles elèctrics mitjançant bobines instal·lades a sota carreteres. Però cal major potència pel que es necessiten sistemes de càrrega que minimitzin el cost i la complexitat de la càrrega dinàmica, donat que l'objectiu és fer possible la càrrega circulant per les carretera.

Font: Laboratori Nacional Oak Ridge