Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dijous, 7 de març del 2019

Com afecten els diferents tipus de coneixement al creixement de noves empreses.

La diversificació en les noves indústries és vital per a la capacitat econòmica de créixer i generar riquesa. 

Però, per afrontar noves activitats industrials, una ciutat, una regió o  un país ha de tenir un grup de persones amb la combinació adequada de coneixements i experiències per aconseguir que aquestes empreses pioneres siguin d'èxit.

Llavors, com les economies locals asseguren que tenen la combinació adequada d'experiència per permetre que les noves empreses prosperin?

Resultat d'imatges de How different types of knowledge impact the growth of new firms
Font: Internapcdn
En un article publicat recentment a the Proceedings of the National Academy of Sciences, un equip liderat per César A. Hidalgo, director del Grup d'Aprenentatge Col·lectiu del Laboratori de Mitjans de Comunicació del MIT, va estudiar els efectes de les especificitats de l'ocupació, específiques de la indústria i coneixement específic de la ubicació sobre l'èxit de les empreses pioneres. Són empreses que operen en una indústria que no ha estat present en una regió.

Van trobar que aquestes empreses pioneres tenien una major probabilitat de sobreviure i créixer quan les seves primeres contractacions eren persones amb experiència en la mateixa indústria o en una indústria relacionada, en comptes d'aquells que tenien experiència realitzant el mateix tipus de feina.

La noció que el coneixement és fonamental per impulsar el creixement, pel qual l'economista Paul Romer va ser guardonat amb el Premi Nobel d'Economia a principis d'any, ja està ben establert.

Resultat d'imatges de How different types of knowledge impact the growth of new firms
Font: Wikimedia.org
El nou treball també es basa en treballs previs del grup Hidalgo durant l'última dècada, incloent un article al Science del 2007, en el qual els investigadors van desenvolupar mesures sobre com les economies poden moure's amb èxit en nous productes basats en la seva relació estreta amb la seva base de producte existent.

Per comprendre d'on prové aquest coneixement i quin tipus de coneixement és probable que porti al major èxit, l'equip, que també va comptar amb l'autor principal i l'estudiant de doctorat del MIT, Cristian Jara-Figueroa, el diari del document del MIT, Bogang Jun, i Edward Glaeser, Fred i Eleanor Glimp, professor d'Economia de la Universitat de Harvard, van investigar els diferents tipus d'experiència que els treballadors porten amb ells quan s'uneixen a una nova empresa.

Van utilitzar les dades de 2002 a 2013 de l' Annual Social Security Information Report  (RAIS) del Brasil. El conjunt de dades RAIS cobreix al voltant del 97 per cent del mercat laboral formal del país, i inclou informació detallada sobre treballadors individuals. Utilitzant aquest conjunt de dades, van estudiar la força laboral contractada per les noves empreses pioneres d'una regió, per identificar la indústria, l'ocupació i la ubicació dels seus treballs anteriors.

Resultat d'imatges de How different types of knowledge impact the growth of new firms
Font: Mckinsey
Per tant, per a una infermera en un hospital, el seu coneixement de la infermeria és el seu coneixement específic de l'ocupació, mentre que la seva experiència en un hospital és el seu coneixement específic de la indústria.

Van trobar que és molt millor que les empreses pioneres contractin persones amb coneixements específics de la indústria, fins i tot si aquells treballadors tenien una ocupació molt diferent en el treball anterior.

A continuació, van comparar aquests resultats amb els de noves empreses d'una regió que no eren pioneres, sinó que estaven involucrats en una indústria que ja estava present a la zona. Van trobar que el coneixement específic de la indústria era significativament més important per a empreses pioneres que no pioneres.

El coneixement específic de la ubicació va resultar ser el segon tipus d'experiència més important, mentre que el coneixement específic de l'ocupació no era significatiu en absolut per a les empreses pioneres, i va proporcionar un petit impuls per als no pioners.

Aquests resultats suggereixen que, quan les regions intenten desenvolupar noves indústries, haurien de centrar-se en l'acumulació de coneixements específics de la indústria que els emprenedors poden aprofitar. Una vegada que la indústria s'ha desenvolupat al lloc, ambdós tipus de coneixement es tornen importants.

Resultat d'imatges de How different types of knowledge impact the growth of new firms
Font: Font: Kanter_How_Great_Companies_Think_Differently
Pot ser que el coneixement d'una indústria només es pugui adquirir mentre es treballa dins d'ell, fent que sigui més difícil transmetre's a altres que les habilitats i idees basades en l'ocupació que es puguin ensenyar.

A més, el coneixement de la indústria és important perquè inclou una familiaritat amb la xarxa social d'aquest sector. Així, per exemple, algú que ha treballat en una indústria en particular durant un temps tindrà una millor comprensió tant dels proveïdors com dels clients del sector, i els competidors de la firma. La investigació té implicacions particulars per als governs del món en desenvolupament.

Això està relacionat amb l'àmplia qüestió de si el món en desenvolupament necessita inversió estrangera directa, o si pot tenir èxit amb l'esperit emprenedor local. 

La investigació també suggereix que pot haver una necessitat que els governs desenvolupin programes educatius més específics per a la indústria, en comptes d'ocupació.

Font: Massachusetts Institute of Technology