Ramon

Ramon
Ramon Gallart

dilluns, 18 de març del 2019

Roadmap per bateries de Plom.

Recentment, membres del consorci per a la innovació en les bateries  (CBI) es van reunir a Xangai per xerrar sobre nous aliatges de terres rares, mètodes obscurs de reciclatge del plom i el futur de l'emmagatzematge d'energia. 

Els enginyers, industrials i científics acadèmics que van formar part dels 120 assistents al taller tècnic estan al centre d'una recerca global basat en una tecnologia que pugui mitigar els efectes del canvi climàtic.

Al taller de dos dies del CBI, es va dissenyar un pla per desenvolupar una nova generació de bateries de plom. En termes de dòlars per quilowatts-hora d’energia, les bateries de plom ja són el sistema d’emmagatzematge d’energia més rendible  disponible. I, a diferència dels tipus d’emmagatzematge alternatius, les bateries de plom són completament reciclables i permeten un mínim de residus en el seu ús.

Font: Lynne Peskoe-Yang
Tot i això, les bateries de plom tenen una debilitat significativa: són vulnerables a  diversos tipus de fallades físiques, des de la corrosió al sobreescalfament fins als curtcircuits interns, tot resultant d'un ús freqüent.

La temàtica,  va tornar  a ser la creixent demanda d’emmagatzematge fiable a gran escala en l’impuls cap a les fonts d’energia renovables. Alistair Davidson, director de CBI, prediu  que el mercat de les energies renovables "evolucionarà des de l’emmagatzematge d’energia a curt termini per estabilitzar la xarxa amb l’augment de l’ús de renovables, a l’emmagatzematge a llarg termini per explotar completament fonts intermitents com el vent i la solar. "

Aquest canvi requerirà una revisió massiva dels sistemes de distribució d'energia del planeta, i les bateries de plom tenen un paper important a jugar en aquest canvi.

Basant-se en una anàlisi detallada de les tendències del mercat de bateries de plom, el CBI i els seus nombrosos  socis de recerca  han desenvolupat un full de ruta per orientar els fons per als propers passos en el progrés tecnològic. El pla té en compte les necessitats futures dels usuaris finals, com ara les companyies de cotxes elèctrics, i prioritza els desenvolupaments que milloraran el rendiment de la bateria en una àmplia gamma de mètriques.

El full de ruta descriu els objectius de la investigació dissenyats per desenvolupar diversos indicadors de rendiment clau. Un d’aquests indicadors és la priorització de l’acceptació de càrrega dinàmica, és a dir, la capacitat d’una bateria d’acceptar energia instantània  durant la càrrega per a aplicacions d’automòbils.

battery illo
Font: iStockphoto
El segon tema és estendre la vida del  cicle: el nombre de cicles complets de càrrega / recàrrega que pot dur a terme una bateria abans que comenci a degradar-se de les bateries de plom més recents. L’ampliació de la vida útil del cicle significaria obtenir més treball en menys bateries, reduint el nombre total de bateries necessàries per mantenir una aplicació determinada. Aquesta millora serà essencial per a les aplicacions d’emmagatzematge d’energia en què dependrà la indústria en creixement de les renovables.

Els membres presents al taller de Xangai també van compartir investigacions precompetitives sobre dissenys més potents, resistents i eficients per a bateries de plom avançades. Els temes per a  les presentacions  dels membres de CBI van incloure els mercats de reciclatge de bateries i conductors xinesos; l'impacte dels aliatges de plom sobre el rendiment de la bateria; desenvolupaments actuals de la fosa secundària; i informa sobre la viabilitat de les millores de carboni de les bateries de plom.

Font: IEEE Spectrum