Un dels majors reptes als quals s'enfronta el transport modern ara i en el futur és la transició completament a la mobilitat elèctrica sostenible.
Una de les línies d'investigació té com a objectiu trobar la viabilitat i una implementació de prototips de carreteres solars amb capacitats de càrrega sense fils i investigar l'ús de turbines de vòrtex sense pales a a petita escala al llarg de les carreteres.
Com que hi ha una necessitat essencial per incorporar tecnologia de transferència d'energia sense fils amb carreteres solars i investigar la influència dels camps magnètics per alleujar els problemes relacionats, principalment la disminució de l'acoblament mutu a causa dels corrents de Foucault produïts a la part posterior de la cel·la solar.
A més, es redueix el cost dels materials de la plataforma de càrrega d'energia sense fils i la generació d'energia solar. Conseqüentment, s'han d'investigar diverses bobines i materials per reduir les pèrdues, identificar els límits tèrmics i de densitat de potència de les pastilles de càrrega, investigar problemes de refrigeració i crear dissenys/sistemes eficients. Per satisfer aquestes necessitats, s'investigaran i implementaran carreteres solars equipades amb sistemes sense fil inductius mitjançant el desenvolupament de models de camps magnètics i l'estudi dels seus efectes sobre les carreteres solars per ajudar els dissenys de carreteres actuals i futures.
A més, el desenvolupament de fonts d'energia sostenibles s'ha convertit en una prioritat mundial i l'energia solar és una de les més madures, ja que s'ha desenvolupat i implementat durant diverses dècades. S'espera que la demanda del mercat, així com les millores en la tecnologia, facin que la generació d'energia solar sigui més competitiva, eficaç i eficient quan es combinen panells fotovoltaics i carreteres amb un recobriment de pel·lícula no reflectant aplicat per abordar el problema de la reducció de la generació d'electricitat.
Una altra opció sostenible a investigar, és utilitzar innovadores turbines eòliques sense pales, juntament amb la generació fotovoltaica per ajudar a augmentar la generació d'energia per avançar en el procés de transició a la mobilitat elèctrica.
Les turbines sense pales funcionen a partir de l'ús de la ressonància mecànica per extreure l'energia eòlica, anomenada tecnologia de vòrtex de vent. La turbina està oscil·lant per captar l'energia eòlica en lloc del moviment de rotació tradicional de la turbina basat en el concepte de vòrtex de Kármán.
En conseqüència, cal avançar intensament per millorar diversos problemes de la mobilitat elèctrica, com ara el servei al client, la seguretat, la mobilitat, la sostenibilitat i la competitivitat econòmica mitjançant enfocaments moderns d'innovació i tecnologia
Ramon Gallart
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada