Dos grups de la indústria, el CHAdeMO del Japó i el Consell de l'electricitat de la Xina, que són els defensors més forts del món dels vehicles elèctrics (EV), anuncien que properament, codificarien un protocol de càrrega ultrafast per a vehicles elèctrics.
Aquests dos socis, sota la supervisió dels governs japonès i xinès, estan convidant a altres països a unir-se. El seu objectiu és desenvolupar un estàndard mundial per a tot tipus de vehicles elèctrics per al 2020.
https://spectrum.ieee.org/image/MzE4OTY3MA.jpeg |
L'homòleg xinès de CHAdeMO, China Electricity Council (CEC), compta amb 270.000 carregadors utilitzant el seu estàndard GB / T instal·lat a la Xina i l'Índia. Junts, els dos grups representen més del 90 per cent del mercat de carregador ràpid EV instal·lat, és a dir, les estacions de càrrega Vcc de fins a 120 quilowatts que es connecten directament a la bateria.
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2018/03/111-1.png |
El nou estàndard del carregador d'EV passa pel de treball d'en ChaoJi. Makoto Yoshida, secretari general de l'Associació CHAdeMO i gerent general de Nissan, en una breu reunió informativa a la premsa estrangera a Tòquio, va assenyalar que "no hi ha res definit" en les especificacions de manera que hi ha lloc per incorporar nous països per que s'uneixin en aquest treball.
https://img.futurecar.com/201808/31/l_5b8a354770743.jpg |
Tanmateix, abans que això succeeixi, CHAdeMO té la intenció de modificar la seva especificació per als carregadors propers per gestionar 350 kW i 500 kW-plus, en el nou estàndard de ChaoJi. També requerirà als fabricants que incloguin un nou disseny de connector i cables amb refrigeració per líquid.
https://468y981o84o43v2wo2600a0gcj-wpengine.netdna-ssl.com/ wp-content/uploads/2015/04/CHAdeMO-CCS.jpg |
Pel que fa a la comunicació entre un vehicle i el carregador, la seqüència de la comunicació i el contingut d'aquesta, han de seguir sent els mateixos. Les mateixes regles s'han d'aplicar des de la càrrega d'alta potència fins a la càrrega de baix consum.
Els socis estan disposats a fer que el nou protocol sigui compatible amb els estàndards actuals de CHAdeMO i GB / T. Això permetria que els carregadors actuals continuïn utilitzant-se sota el nou estàndard.
Yoshida va afegir que també està pensant en desenvolupar un estàndard que cobreixi el baix nivell del mercat per a vehicles com ara scooters, carretons elevadors i cotxes lleugers. Aquest tipus de carregador seria de 2 a 20 kW.
Malgrat el domini actual de les normes CHAdeMO i GB / T, un tercer estàndard desenvolupat per la Societat d'Enginyers Automotrius podria suposar una amenaça a llarg termini. Un sistema de càrrega combinada anomenat (CCS), està recolzat per BMW, Ford, General Motors, VW i altres. Es presenta en dos opcions que combinen la càrega a Vac i Vcc en un sol connector i es denominen Combo 1 i Combo 2. Combo 1 utilitza un connector monofàsic per Vac i s'utilitza a Amèrica del Nord. Combo 2 utilitza connexions monofàsiques i trifàsiques per Vac. Tot i que el CCS va arribar tard en el 2014 (cinc anys després del debut de CHAdeMO), la seva incorporació està augmentant ràpidament.
Una quarta norma propietària, ideada per Tesla, també està guanyant terreny. El sistema Tesla Supercharger ofereix tres velocitats de càrrega: lent (120 volts / 15-20 A), mitjà (240 V / 80 A) i ràpid (480 V / 300 A) que proporciona un rang d'autonomia que va des de 3 a 273 quilòmetres per hora de càrrega.
La confusió causada per les normes de carregador incompatibles és només un dels obstacles que impedeixen una ràpida adopció d'EVs. Altres obstacles inclouen preus elevats, una infraestructura de càrrega limitada, una ansietat per l'autonomia i un temps de càrrega lent.
https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/chademo- e1529072280125.jpg?quality=82&strip=all&w=1200 |
Però la introducció d'un tercer estàndard, a més de les normes actuals de CHAdeMO i CCS, suposarà un mal de cap important per als desenvolupadors de maquinari
Els fabricants d'automòbils necessiten canviar el disseny elèctric dels seus cotxes per a cada nou estàndard, canviar els muntatges de maquinari i comprovar la compatibilitat electromagnètica, entre d'altres tasques.
Per reduir la càrrega dels fabricants i permetre un desplegament senzill de la nova infraestructura de càrrega, el nou estàndard ha de mantenir una estreta afinitat amb els estàndards existents. A més, la indústria de l'EV hauria de desenvolupar noves tecnologies com ara mètodes semiautomàtics i automàtics de connexió de vehicles als carregadors.
Font: IEEE Spectrum
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada