Ramon

Ramon
Ramon Gallart

divendres, 11 de gener del 2019

Boing 777 -X

Boeing 777X 740x424 0
El Boeing 777X , la versió més nova i millorada d'un dels avions bimotors de més èxit de la història, ha rebut llum verda  per part de l' Administració Federal d'Aviació dels Estats Units (FAA). Aquest modern avió comercial, serà el primer en equipar un nou sistema de winglets plegables, de manera que la punta de cadascuna de les ales de l'aparell poden ser plegades a terra, amb l'objectiu de disminuir la seva envergadura.

Imagen relacionada
Aquest Boeing 777X es fabricarà en dues variants diferents, que seran el  Boeing 777-8X i el  777-9X.  En ambdues variants les noves ales dissenyades per l'empresa nord-americana estaran fetes de fibra de carboni, el que els permetrà ser més lleugeres i més fortes que les ales que se solen utilitzar en la resta d'avions comercials. Gràcies a això, l'envergadura total de l'777X serà d'uns 72 metres, és a dir, 11 metres més que l'actual generació del mateix aparell, conegut com el Boeing 777.

Resultado de imagen de winglets boeing 777 9x
El que és especial d'aquest avió, es troba en cadascuna de les seves ales, ja que amb la seva major grandària, l'empresa podrà aconseguir un major rendiment, amb una millor economia de combustible. Això serà possible gràcies, en part, al sistema de winglets plegable, el que li permetrà reduir la seva grandària de 72 a 65 metres d'envergadura, permetent al seu torn operar en les mateixes places  de càrrega i descàrrega en les quals opera el 777 actual.

La preocupació per part de la FAA es trobava en aquest sistema, atès que serà el primer avió comercial en equipar una tecnologia per plegar en part les seves ales, per la qual cosa Boeing s'ha vist obligada a incloure diversos avisos d'emergència perquè els pilots no s'oblidin de desplegar-les abans d'enlairar.

El primer Boeing 777X, podria ser ser l'avió bimotor més gran del món de manera que podria entrar en servei a partir del 2020.

La seva producció va començar en el 2017, però ja es coneixen algunes claus -algunes les apunta la web de l'CNN- que permet saber com serà aquesta aeronau.

1. L'avió tindrà una cabuda per a 400 passatgers.

2. Pot traslladar 34 passatgers més que el seu competidor, l'Airbus A350-1000, que té espai per a 366 persones

3. Tindrà una envergadura de 235 peus, 5 polzades (71,8 metres).

4. La seva producció va començar en el 2017.

5. Les ales seran tan llargues que ha estat necessari dissenyar frontisses en les puntes d'aquestes per poder doblegar i així,  reduir la seva envergadura quan estigui rodant per les pistes de rodament dels aeroports.

6. Només les puntes de les ales amb frontissa, mesuraran 3,6 metres.

7. Les ales gegants li donaran a l'avió una capacitat de vol amb una altitud més gran.

8. Això permetrà a l'avió estalviar un 12% més de combustible respecte  l'Airbus A350, segons Boeing.

9. La cabina de l'777-9X serà 16 polzades (40 centímetres) més ampla que el A350-1000, el que permetrà que els seients en classe econòmica tinguin una amplada de fins a 18 polzades (46 centímetres).

10. Les finestres del 777-9X seran 15% més grans que les dels avions de la competència, segons el projecte.

11. Les finestres seran col·locades a una alçada que quedarà al nivell de l'ull per a la majoria dels passatgers.

12. Les aerolínies tindran opcions per configurar cada classe de passatgers de manera diferent.

13. La propulsió serà possible gràcies a dos motors a reacció GE9X.

14. Les puntes del filtre de combustible dels motors seran creades a través d'un procés d'impressió 3D.

15. El fusellatge serà d'alumini i les ales seran d'un material fort però súper flexible: polímer reforçat de fibra de carboni.

16. El rang del 777-9X arribarà més enllà de els 14.000 quilòmetres (8.699 milles).